در اخبار جدید کنسول های نسل نهم، سازنده بازی Exception از تاثیر عمده SSD در این محصولات می گوید. با گیمر همراه باشید.
تاثیر شگفت انگیز SSD در کنسولهای PS5 و پروژه اسکارلت
چه قبول کنید یا نکنید، نسل نهم کنسول های گیمینگ در راه است و قرار است خیلی پر سر و صداتر از همیشه رونمایی شوند. تا بدین جا مایکروسافت و سونی، دو غول بزرگ دنیای گیم کنسول های خود را رسما تایید کرده اند ولی اطلاعات تکمیلی فعلا مبهم است.
تا بدین جا اطلاعات کمی درباره سخت افزار این کنسول ها ارائه شده اما نقطه مشترک کنسول های PS5 و پروژه اسکارلت این است که در هردو از درایوهای SSD استفاده شده است.
طبق اطلاعات این درایوها باعث می شوند تا نرم افزار و لودینگ بازی ها با سرعت بالاتری اجرا شوند و کمتر منتظر لود بازی باشیم؛ در همین راستا اعلام شده است که زمانی که بازی Marvel’s Spider-Man روی کنسول نسل نهمی اجرا شده بدون وقفه اجرا و آماده بازی شده است.
در کل این درایوها باعث افزایش سرعت نسول های نسل آینده خواهد شد و باعث می شود تا تاثیر فراوانی بر روی Game Design می شود.
گیم دیزاین اصطلاحی است که در فرایند ساخت بازی ویدیویی به طراحی کلی بدنه بازی اشاره دارد. طراحی گیم پلی، طراحی مکانیک ها و سیستم ها، طراحی مراحل و… همگی زیرمجموعه ای از گیم دیزاین به حساب می آیند.
بیشتر بدانید: همکاری با سونی برای AMD رضایت بخش بوده است
بی شک گیمرها از این همه سرعت و قابلیت هیجان زده هستند و بازی سازان نیز خوشحالند که کارشان ساده تر از قبل شده است. این قابلیت ها باعث می شود تا استودیوهای بازی سازی المان های جدیدی در بازی های خود پیاده سازی کنند که تا قبل از این نمی توانستند اجرایش کنند.
Exception بازی اکشن دو نیم بعدی است که اثر ویل ترکسلر می باشد که به تازگی صحبت های جالبی درباره کنسول های نهمی کرده است.
در مصاحبه ای که وی با وبسایت Gaming Bolt داشته از او درباره قابلیت های پرسیده شده که PS5 و Xbox Scarlett در اختیار بازیکنان قرار می دهند و او گفته با وجود هاردهای SSD، قرار نیست همه بازی ها تفاوت چندانی با گذشته داشته باشند؛ چراکه این بازی ها مراحلی خطی دارند و همه Assetهای بازی به صورت یکجا بارگذاری می شوند؛ اما ترکسلر معتقد است SSDهای نسل بعدی بیش از هر چیز به کمک بازی های جهان باز خواهد آمد.
وی در ادامه می گوید:
«به عقیده من، خواهیم دید که درایوهای SSD بزرگ ترین تاثیر را روی بازی های جهان باز خواهند گذاشت؛ بازی هایی که ناچارند دائما و به صورت لحظه ای، Assetهای بازی همچون تکسچرها را درون یک صحنه بارگذاری کنند. بازی های مرحله محور همانند Exception قرار نیست تاثیر خاصی از SSDها بگیرند؛ چراکه در این نوع از بازیها بیشتر Assetها از همان ابتدای کار و در نخستین بارگذاری در صفحه بازی ظاهر می شوند و نیازی به بارگذاری لحظه ای آن ها نیست.
البته صفحات لودینگ به شکل مطلوبی خلاصه می شوند. من مطمئنم زمانی که استفاده از SSDها در کنسول های بازی رایج شود، بازی سازان می توانند کارهای زیادی با آن ها بکنند. من دوست دارم ببینم در آینده چه چیزهای جدیدی انتظارمان را می کشند.»
قبل از این بازی سازان سعی داشتند به روش های مختلفی لودینگ های بازی را کاهش دهند؛ یکی از آن ها این بود که نطقه کلی بازی را به چند بخش مجزا تقسیم کنیم و اجازه دهیم ابتدا آن هایی بارگذاری شوند که بازیکن در آن ها حضور دارد یا به آن نزدیک است.
حال با پدیدار شدن SSDها می توانید تصور کنید در نسل نهم چه اتفاقات هیجان انگیزی اتفاق خواهد افتاد.
بازی Exception که توسط استودیو Traxmaster Software ساخته می شود، قرار است در سال جاری میلادی برای پلتفرم های PS4 ،Xbox One ،PC و Nintendo Switch در دسترس قرار بگیرد.
نظرات