در این مقاله می خواهیم نگاهی به Anti-Mage بیندازیم که دشمن اصلی هیروهایی است که مقدار زیادی Mana دارند و تنها توانایی آنها Spell هایشان است. با گیمر همره باشید.
آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Anti-Mage
هیروهای بخش Agility اکثرا دارای سرعت ضربه(Attack Speed) و Armor زیاد می باشند و به این دلیل اکثر هیروهای این بخش هدف ساده ای برای هیروهایی هستند که منبع اصلی تونایی(Spell) آنها Magical و جادویی می باشد.
در برابر تمامی هیروهای Agility هیرویی به نام Anti-Mage وجود دارد که به دلیل توانایی های خاص خود می تواند بسیار خوب در برابر این نوع هیروها مبارزه و مقابله کند، هیروهایی که Mana زیادی دارند باید نسبت به این هیرو با آگاهی بیشتری بازی کنند.
مجموعه مقالات آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2:
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Abaddon
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Alchemist
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Ancient Apparition
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Arc Warden
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Axe
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Bane
آموزش هیرو Anti-Mage
هیرو Anti-Mage اولین هیرو بر اساس حروف الفبای انگلیسی در بخش هیروهای Agility و نزدیک زن می باشد. این هیرو از آنجا که از نامش پیدا است یک هیرو ضد تمامی هیروهایی است که از جادو استفاده می کنند.
تمامی توانایی های این هیرو به نوعی در مقابل هیروهای دارای Spell ها خوب هستند و هیروهایی که منبع اصلی آسیب آنها Spell هایشان است باید در مقابل این هیرو با کمی احتیاط بازی کنند.
بیشتر بدانید: تیم OG قهرمان مسابقات جهانی Dota 2 شد
هیرو Anti-Mage از نظر سختی در بازی یکی از آسان ترین هیروها است ولی از این نظر که چگونه می توان با این هیرو خوب بازی کرد و از تمامی پتانسیل این هیرو استفاده کرد به تجربه و درک صحیح از این هیرو نیاز دارد.
یکی از نکته های مهم درباره این هیرو نیز این است که معمولا این هیرو را به صورت یک Counter Pick یا انتخاب یک هیرو برای مقابله با هیروهای تیم مقابل انتخاب می کنند پس اگر قصد دارید تا این هیرو را به عنوان Carry تیم خود انتخاب کنید بهتر است در اواخر قسمت Ban-Pick این کار را انجام دهید.
توانایی ها (Spells):
Mana Break
Mana Break یک توانایی Passive است که به Anti-Mage این اجازه را می دهد تا علاوه بر این که در هر ضربه میزانی از Mana هیرو تیم مقابل را کم کند، میزان بیشتری آسیب فیزیکی به آن وارد می کند. این آسیب فیزیکی اضافه به میزان Mana که در هر ضربه از هدف کمتر می شود بستگی دارد.
میزان آسیب فیزیکی اضافه همزمان با میزان Mana از بین رفته به هدف وارد می شود، این میزان آسیب فیزیکی اضافه با آیتم هایی که به شما LifeSteal و یا Cleave می دهند کار می کند ولی برای آیتم هایی مانند Crystalys که باعث می شوند یک شانس برای وارد کردن آسیب چند برابر را داشته باشید کار نمی کند.
آیتم Diffusal Blade که در هر ضربه به میزان ۵۰ Mana از حریف می کاهد همراه با این توانایی کار نمی کند پس خرید این آیتم برای Anti-Mage در اکثر مواقع یک کار اشتباه و تلف کردن گلد در بازی است.
اگر حریفتان آیتم Black King Bar داشته باشد و آن را فعال کند، این توانایی هنگام ضربه زدن به آنها کار نخواهد کرد، این توانایی برای Illusion های شما در صورتی که آیتم Manta Style داشته باشید به خوبی کار می کند.
در صورتی که هیرو حریف به شما توسط Silver Edge ضربه بزند این توانایی غیرفعال می شود و برای مدت کوتاهی کار نخواهد کرد.
Blink
یکی از آیتم های بازی که اکثر هیروها برای تحرک بیشتر و جا به جایی سریع تر در نقشه استفاده می کنند آیتم Blink Dagger است، Anti-Mage توانایی به اسم Blink دارد که همان کار را می کند و باعث می شود تا این هیرو به یک هیرو سریع تبدیل شود که کشتن آن را سخت تر می کند.
این توانایی سرعت فارم کردن این هیرو را نیز افزایش می دهد، Anti-Mage قادر است تا در زمانی بسیار کم تعداد زیادی Creep در یک ناحیه را بکشد که این به دلیل داشتن توانایی Blink است.
با استفاده از این توانایی شما قادر هستید تا به بعضی از توانایی های سایر هیروها جا خالی دهید به طوری که به شما بخورد نکند. این توانایی همچنین به شما این قابلیت را می دهد تا در درگیری ها به ضعیف ترین هیرو تیم مقابل Blink کنید و درگیری را به نفع خودتان پایان دهید.
معمولا پس از Blink کردن به طرف یک هیرو دشمن، آیتم Manta Style را فعال می کنند تا هرچه زودتر Mana آن هیرو خالی شود و نتواند توانایی ها و Spell هایش را استفاده کند.
در صورتی که شما Root شوید قادر نخواهید بود تا از این توانایی استفاده کنید، پس مواظب هیروهایی که توانایی هایی برای Root کردن شما و یا آیتم Rod of Atos باشید.
Counterspell
یکی از توانایی ها در DOTA 2 که باعث اذیت شدن اکثر هیروهای Spell زن می شود همین توانایی است. Counterspell به هیرو Anti-Mage به میزان زیادی Magic Resistance می دهد و باعث می شود این هیرو در مقابل هیروهایی با آسیب های جادویی و Magical زنده بماند و آسیب کمتری دریافت کند.
با فعال کردن این توانایی یک سپر دور هیرو شما ایجاد می شود و باعث می شود تا Spell هایی که هیروهای تیم مقابل بر روی شما استفاده می کنند به خودشان اصابت کند.
برای مثال زمانی که این توانایی را فعال می کنید اگر هیرو Doom توانایی Doom خود را بر روی شما بیندازد، شما آن Spell را دریافت نمی کنید و هیرو Doom به مدت زمان ۱۶ ثانیه Silence خواهد شد و در طول زمان آسیب دریافت خواهد کرد. در واقع می توان گفت این توانایی مانند یک آیینه عمل می کند.
اگر شما و یا هم تیمیتان آیتم Pipe of Insight را خریداری کنند میزان Magic Resistance شما زیاد تر خواهد شد. آیتم های Linken’s Sphere و Lotus Orb زمانی که بر روی شما هستند زمانی فعال می شوند که توانایی Counterspell را استفاده نکنید و این توانایی فعال نباشد.
برخلاف آیتم Linken’s Sphere و Lotus Orb، توانایی Counterspell در مقابل توانایی Phantom Strike هیرو Phantom Assassin و Blink Strike هیرو Riki کار نمی کند ولی این توانایی ها بلاک می شوند.
قسمت Passive این توانایی که به شما Magic Resistance می دهد در صورتی که هیروی تیم مقابل به شما با آیتم Silver Edge ضربه بزند غیر فعال خواهد شد، در ضمن Magic Resistance که هیرو شما دارد بر روی Illusion هایتان کار نخواهد کرد.
Mana Void
این توانایی کابوس هیروهایی که است میزان Mana بسیار زیادی دارند، این توانایی به گونه ای عمل می کند که به میزان Mana که هیرو تیم مقابل ندارد به آنها آسیبی متناسب با لول انتخاب شده این توانایی وارد می کند.
برای مثال شما فرض کنید هیرویی در بازی به میزان ۱۰۰۰ مانا دارد که به میزان ۶۰۰ عدد از آن خالی است، اگر شما لول ۱ از این توانایی که به میزان ۰.۸ از Mana که وجود ندارد را به عنوان آسیب جادویی وارد می کند را بر روی این هیرو بزنید، به میزان ۴۸۰ آسیب جادویی به آن هیرو وارد می کند.
این توانایی در زمان استفاده آن بر روی یک هیرو، آن را به مدت زمان کوتاهی Stun می کند. میزان آسیبی که این توانایی وارد می کند به صورت یک منطقه دایره شکل وارد می شود و تمام هیروهای که در آن منطقه وجود دارند آسیب می بینند.
این توانایی را می توانید بر روی هیروهایی که آیتم Black King Bar را فعال کرده اند استفاده کنید ولی آنها تنها Stun خواهند شد و آسیبی دریافت نمی کنند، این توانایی بر روی کسی که Linken’s Sphere دارد بلاک می شود.
Stun این توانایی دارای حالت Strong Dispel است و هیروهایی با این توانایی می توانند آن را Dispel کنند، مانند Abaddon و Legion Commander.
تاثیر آیتم Aghanim بر روی این هیرو:
خرید آیتم Aghanim برای این هیرو تنها توانایی Mana Void این هیرو را قوی تر می کند، خرید آیتم Aghanim میزان Stun این توانایی را به مدت ۱ ثانیه افزایش می دهد.
در صورتی که با توانایی Mana Void کسی را بکشید، ۷۰ ثانیه به توانایی که بیشترین میزان Cooldown را در هیرو حریف دارد اضافه می شود. در ضمن در محیط دایره ای شکل این توانایی افراد یک باف منفی به مدت ۱.۳ ثانیه می گیرند که اگر در این مدت کوتاه بمیرند مانند هیرو اصلی ۷۰ ثانیه به بیشترین Cooldown آنها اضافه خواهد شد.
استعدادها (Talents):
در لول ۱۰ شما باید از بین ۲۰ تا Attack Speed بیشتر و ۱۰ Strength یکی را انتخاب کنید، در اکثر مواقع ۲۰ عدد سرعت ضربه بیشتر را برای سریع تر فارم کردن انتخاب می کنند ولی استعداد سمت راست نیز قابلیت زنده ماندن این هیرو در درگیری ها را افزایش می دهد.
در لول ۱۵ ۲ انتخاب مهم وجود دارد، شما باید از بین ۱۵ Agility بیشتر و طولانی تر شدن برد توانایی Blink یکی را انتخاب کنید، توانایی ۱۵ Agility به شما Attack Speed بیشتر و آرمور بیشتری خواهد داد ولی افزایش برد Blink نیز بسیار مهم است، در اکثر مواقع استعداد افزایش برد Blink را برای بیشتر زنده ماندن و همچنین فارم کردن سریع انتخاب می شود.
Talent های لول ۲۰ هر دو مربوط به توانایی Blink شما هستند، استعداد سمت چپ میزان Cooldown این توانایی را کم می کند و آن یکی نیز یک Illusion غیر قابل کنترل از شما در لحظه Blink کردن درست می کند، انتخاب با شما است و بنا به موقعیتی که در بازی وجود دارد باید یکی را انتخاب کنید.
در لول ۲۵ نیز شما باید از بین کمتر شدن Cooldown توانایی Mana Void به مدت ۵۰ ثانیه و ۲۵ درصد Magic Resistance بیشتر یکی را انتخاب کنید، اگر وضعیت شما در بازی به گونه ای است که اکثر هیروهای تیم مقابل میزان Mana زیادی دارند انتخاب کاهش Cooldown توانایی Mana Void می تواند بسیار مفید واقع شود ولی اگر شرایط به گونه دیگری است و نیاز به Magic Resistance بیشتری دارید Talent سمت راست را انتخاب کنید.
آیتم بندی
آیتم های شروع بازی:
Tango:
میزان HP Regeneration که شما در لاین نیاز دارید را این آیتم می تواند فراهم کند، با توجه به اینکه هیرو Anti-Mage یک هیرو ضعیف در اوایل بازی است وجود چند عدد از این آیتم می تواند کمک زیادی کند.
Healing Salve:
اگر شما در لاینی بازی می کنید که از طرف هیروهای حریف تحت فشار هستید خرید یک عدد از این آیتم و پس از شروع بازی خرید چند عدد دیگر برای ماندن در لاین می تواند بسیار مفید باشد.
Iron Branch:
میزان زمان HP Regeneration حاصل از Tangoدر صورت مصرف یک Iron Branch 2 برابر افزایش می یابد، همچنین می توانید این آیتم ها را برای موقعی نگه دارید که بتوانید آیتم Magic Wand را خریداری کنید.
Stout Shield:
میزان آسیبی که هیروها و کریپ ها به شما در لاین وارد خواهند کرد با استفاده از این آیتم کاهش می یابد و می توانید مدت زمان بیشتری در لاین بمانید.
آیتم های اوایل بازی:
Quelling Blade:
اگر شما این آیتم را در شروع بازی خریداری نکنید می توانید از فروشگاه های کنار هر لاین بخرید، این آیتم به شما کمک می کند از لحاظ فارم کردن در لاین جلو بیفتید.
Boots of Speed:
میزان سرعت حرکت در بازی DOTA 2 یکی از مهم ترین چیزها در بازی است، خرید این آیتم در اوایل می تواند سرعت فارم و شانس زنده ماندن شما را افزایش دهد.
Magic Stick:
یکی از آیتم هایی که در مقابل هیروهای Spell زن به درد می خورد، هر بار که یک هیروی حریف در لاین یک توانایی استفاده می کند این توانایی یک شارژ دریافت می کند که به ازای هر شارژ مقداری Mana و HP می دهد.
Ring of Health:
پس از طی شدن مدت زمانی یکی از آیتم های بسیار خوبی که می توانید بخرید Ring of Health است، این آیتم میزان HP Regeneration شما در لاین و سپس جنگل فراهم می کند.
آیتم های اواسط بازی:
Power Treads:
با توجه به اینکه Anti-Mage به سرعت ضربه بیشتر برای فارم کردن سریع تر احتیاج دارد، خرید آیتم Power Treads می تواند سرعت فارم این هیرو را افزایش دهد و همچنین میزان HP و Mana این هیرو را افزایش می دهد.
Battle Fury:
آیتم اصلی هیرو Anti-Mage است که بدون آن نمی تواند پیروزی تیمش در بازی را تضمین کند، این آیتم سرعت فارم این هیرو را به مقدار زیادی افزایش می دهد و کمک می کند تا آیتم های مورد نیاز این هیرو زودتر خریداری شود.
Manta Style:
این آیتم نیز همانند Battle Fury اهمیت زیادی برای Anti-Mage دارد، این آیتم خاصیت Basic Dispel دارد و می توان از آن به عنوان آیتمی برای جا خالی دادن به بعضی توانایی ها نیز استفاده کرد، البته این آیتم خاصیت هجومی نیز دارد و باعث می شود تا میزان Mana تیم مقابل زودتر تمام شود.
آیتم های آخر بازی:
Abyssal Blade:
این آیتم به ضربه های شما شانس Stun کردن حریفانتان را می دهد، در ضمن فعال کردن این آیتم بر روی یک هیرو آن را به مدت زمان کوتاهی Stun می کند، در مدتی که هیروهای تیم مقابل Stun هستند می توانید کار آنها را تمام کنید.
Butterfly:
این آیتم یکی از آیتم های مهم برای اکثر هیروهای بخش Agility است که به میزان زیادی Damage، آرمور و Evasion می دهد، خرید سریع این آیتم می تواند یک برتری برای تیم شما در درگیری های تیمی ایجاد کند.
Eye of Skadi:
میزان Attribute که این آیتم می دهد بسیار خوب است و احتمال زنده ماندن شما در درگیری ها را افزایش می دهد، در ضمن به هر هیرو و یا کریپ که ضربه بزنید میزانی از سرعت حرکت و ضربه آنها افزایش می یابد.
Moon Shard:
به میزان بیشتری Attack Speed احتیاج دارید؟ این آیتم را خریداری کنید.
Satanic:
میزان HP و Status Resistance که این آیتم می دهد قابل توجه است و خرید این آیتم برای این هیرو در اواخر می تواند بسیار مناسب باشد.
Heart of Tarrasque:
بیشترین میزان HP که یک آیتم می تواند به شما بدهد همین آیتم است. اگر شما به میزان بیشتری HP نیاز دارید این آیتم به شما کمک بسیاری می کند.
Black King Bar:
یکی از آیتم هایی که در بعضی از موقعیت ها در بازی باید خرید کنید Black King Bar است، اگر تیم مقابل به میزان زیادی Stun، Silence داشته باشد خرید این آیتم پیروزی شما در درگیری ها را تضمین می کند.
Aghanim’s Scepter:
این آیتم نیز جزو یکی از آیتم هایی است که خرید آن باید با دقت و توجه به اینکه بازی در چه شرایطی قرار دارد انجام بگیرد، هیروهایی که توانایی هایی با Cooldown زیاد دارند و یا هیروهایی که از توانایی های خود بسیار زیادی استفاده می کنند می توانند هدف اصلی خرید این آیتم باشند، ترکیب این آیتم با Talent لول ۲۵ یعنی کاهش Cooldown توانایی Mana Void می تواند بسیار قوی ظاهر شود.
Monkey King Bar:
اگر ضربه هایی که می زنید اکثر مواقع Miss می شوند باید این آیتم را خریداری کنید.
چه موقع این هیرو را انتخاب نکنیم؟
هیرو هایی که اکثر اوقات به Mana خود نیازی ندارند و همچنین هیروهایی که Disable، Silence و Stun های چند هدفه دارند در برابر Anti-Mage بسیار خوب ظاهر می شوند.
Axe:
هیرو Axe در مقابل Anti-Mage بسیار خوب عمل می کند، این هیرو از اوایل بازی تا اواخر، یک مشکل بزرگ برای Anti-Mage است، منبع اصلی این هیرو که توانایی Counter Helix می باشد هیچ ربطی به Mana ندارد و Anti-Mage جلوی این هیرو نمی تواند کار زیادی بکند.
Bane:
Fiend’s Grip توانایی است که به مدت زمانی طولانی یک هدف را در حالت Stun نگه می دارد، این باعث می شود تا Anti-Mage نتواند فرار کند، توانایی Nightmare نیز هیرو Anti-Mage را در حالتی قرار می دهد تا هم تیمی های او در مدت زمان مناسبی برسند.
Bloodseeker:
توانایی Ultimate این هیرو یعنی Rupture به Anti-Mage اجازه Blink کردن را نمی دهد، اگر هیرو Anti-Mage از توانایی Blink خود استفاده کند مقدار زیادی از HP خود را از دست خواهد داد.
Disruptor:
توانایی Glimpse هیرو Anti-Mage را به جایی که قبل از Blink کردن بود بر می گرداند، البته می توان این توانایی را با استفاده از آیتم Manta Style خنثی کرد.
Doom:
توانایی Doom این هیرو طولانی ترین مدت زمان برای Silence کردن یک هیرو در بازی است، اگر به صورت درست و به موقع این توانایی استفاده شود Anti-Mage ساده ترین هدف برای کشته شدن خواهد بود.
Meepo:
توانایی Earthbind به این هیرو اجازه می دهد تا Anti-Mage را Root کند، در این حالت Anti-Mage نمی تواند فرار کند و یک هدف ساده برای Meepo می شود.
Night Stalker:
Crippling Fear یک توانایی دایره ای شکل در دور Night Stalker ایجاد می کند که هیرو های حاضر در آن Silence می شوند، در طول روز این توانایی زیاد موثر نیست ولی در شب این توانایی یکی از بهترین ها است. با این توانایی Night Stalker به سادگی می تواند Anti-Mage را از پا درآورد.
Phantom Assassin:
میزان آسیبی که هیرو Phantom Assassin به Anti-Mage می تواند وارد کند بسیار زیاد است، در صورتی که هیرو Anti-Mage آیتم Monkey King Bar را خریداری کند شانس بهتری در برابر این هیرو خواهد داشت.
Slark:
توانایی Pounce این هیرو باعث می شود تا Anti-Mage نتواند Blink بکند، Essence Shift میزانی از Attribute های Anti-Mage را می دزدد و Shadow Dance باعث می شود تا Anti-Mage هدفی برای ضربه زدن در درگیری ها نداشته باشد.
Viper:
توانایی Nethertoxin این هیرو توانایی های Passive تمامی هیرو های را غیرفعال می کند، ۲ توانایی اصلی Anti-Mage یعنی Mana Break و Counterspell در اثر این توانایی غیر فعال می شوند و این هیرو بسیار آسیب پذیرتر می شود.
بیشتر بدانید: آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Ancient Apparition
چه موقع این هیرو را انتخاب کنیم؟
همان طور که قبلا گفتیم هیرو Anti-Mage در برابر هیروهایی با میزان Mana زیاد و هیروهایی که منبع اصلی آسیب آنها Spell های جادویشان است خوب عمل می کند.
Ancient Apparition:
در صورتی که باف منفی Cold Feet بر روی Anti-Mage باشد این هیرو به آسانی می تواند Blink کند و از Stun شدن دور بماند.
Abaddon:
اکثر کارهایی که Abaddon در بازی انجام می دهد نجات دادن هم تیمی هایش است، اگر Anti-Mage بتواند میزان Mana هیرو Abaddon را کمتر کند این هیرو دیگر فایده ای در بازی نخواهد داشت.
Bristleback:
مانند Abaddon هیرو Bristleback به Mana زیادی نیاز دارد تا بتواند در درگیری ها مفید واقع شود، اگر این هیرو Mana کمی در درگیری ها داشته باشد به هیرو تبدیل می شود که کسی به آن اهمیتی نمی دهد.
Medusa:
یکی از چیز هایی که Medusa را در درگیری ها حفظ می کند، توانایی Mana Shield او است که میزانی از ضربه دریافتی از Mana این هیرو کمتر می کند، هیرو Anti-Mage علاوه بر ضربه زدن میزان Mana هیرو Medusa را کمتر می کند و در صورتی که Mana این هیرو تمام شود یک هدف ساده برای تمامی هیرو ها خواهد بود.
Ogre Magi:
فعال کردن توانایی Counterspell باعث می شود هیرو Ogre Magi قبل از استفاده از توانایی های خود منتظر بماند و تجدید نظر کند.
Pugna:
هیرو Pugna بیشترین میزان Intelligence در اواخر بازی را دارد که در صورت تمام شدن Mana این هیرو یک هدف خوب برای Anti-Mage می شود. توانایی Decrepify این هیرو نیز به سادگی توسط آیتم Manta Style ازبین می رود.
Storm Spirit:
Storm Spirit همانند Pugna میزان Mana زیادی دارد و در اواخر بازی تنها آیتم هایی را خریداری می کند که یا میزان Mana و یا Mana Regeneration بیشتری بدهند. هر چه میزان Mana بیشتر باشد هیرو Anti-Mage ساده تر و آسان تر هدف خود را خواهد کشت.
Wraith King:
توانایی Reincarnation این هیرو تا زمانی که Talent لول ۲۰ خود را نگیرد به Mana احتیاج خواهد داشت پس حتی قبل از اینکه این هیرو بتواند از توانایی Ultimate خود استفاده کند توسط Anti-Mage کشته خواهد شد.
Zeus:
تنها منبع آسیب هیرو Zeus، توانایی هایی است که بر اساس جادو و Magic هستند، در ضمن این هیرو میزان Mana زیادی دارد و این باعث می شود تا یک هدف مناسب برای هیرو Anti-Mage در درگیری ها باشد.
هیرو Anti-Mage در کنار هیروهایی که میزان Mana هیرو های تیم مقابل را کمتر می کنند نیز خوب عمل می کند مانند توانایی Emp هیرو Invoker و Mana Drain هیرو Lion.
هیرو Magnus نیز به دلیل داشتن توانایی Empower و استفاده کردن آن بر روی Anti-Mage سرعت فارم این هیرو را از اوایل بازی تا اواخر آن به شدت افزایش می دهد.
با سلام مطلب کامل و مفیدی بود ولی یک مشکل دارد که در قسمت قبل هم به آن اشاره کردم
بهتر است به جای اسم آیتم ها عکس آیتم را قرار دهید چون ممکن است یک نفر اسم همه آیتم ها را نداند و واقعا هم حفظ کردن اسم همه آیتم ها سخت است و تصویر بهتر در ذهن می ماند و پیدا کردن آیتم را نیز ساده تر می کند در ضمن بعضی از افراد کلا اسم های درون بازی را استفاده نمی کنند و از اسم های من در آوردی استفاده می کنند
این مسئله در دوتا ۱ به خوبی قابل مشاهده است
با تشکر