هیدتاکا میازاکی، کارگردان خلاق ژاپنی به تازگی اعلام کرده است که بسیار علاقه به ساخت عنوانی دارد که داستان در آن حرف اول را بزند. با گیمر همراه باشید.
علاقه کارگردان Dark Souls برای ساخت عنوانی شبیه به RDR 2
بدون شک همه گیمرها هیدتاکا میازاکی را با سری دارک سولز و عنوان تحسین شده Bloodborne می شناسند؛ حال وی اعلام کرده است که علاقه دارد بازی ای بسازد که داستان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
وی در ادامه حرفش از بازی Red Dead Redemption 2 نام برده است و اظهار کرده دوست دارد عنوانی در این حد بسازد.
میازاکی جدیدا در کشور کرواسی طی رویداد Reboot Develop این مطلب را اعلام کرده و بطور دقیق تر گفته است که دوست دارد بازی هایی بسازد که داستان در آن بیشتر حرف اول را می زند.
نکته کلی در مورد صحبت های میازاکی این است که امروزه گیم پلی بیشتر از داستان اهمیت پیدا کرده است و وی دوست دارد عنوانی داستان محور بسازد.
«فومیتو اوئدا» سازنده عناوینی همچون Shadow of the Colossus هم در این رویداد حاضر بوده است.
میازاکی که بیشتر خلق و خویش ساخت محیط هایی رعب آور و تاریک است در مورد این نکته گفته است که طراحی محیط بازی تاثیر بسازایی در روایت داستان دارد و بازی سازان ابتدا باید گیم پلی و مراحل و محیط های بازی را تهیه کنند و بعد از آن سراغ داستان بروند و آن را داخل این محیط ها روایت کنند.
در ادامه وی گفته است که بیشتر اوقات او تنها کسی است که از داستان بازی های در حال ساخت در استودیو From Software باخبر است و حتی گاها ممکن است تیم هایی که بر روی یک بازی کار می کنند درست و حسابی متوجه جریان و داستان اثر نشوند.
در نهایت باید دید که میازاکی و استودیو From Software چه بازی هایی را منتشر خواهند کرد و آیا داستان حرف اصلی را در آن ها خواهد زد یا خیر؛ البته اثر جدید این استودیو یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم داستان سر راست تری دارد و هم اینکه از همان تریلر اول بازیکن با داستان این عنوان درگیر می شود.
پس امیداواریم در آینده بازی های داستان محور بیشتری از میازاکی ببینیم.
نظرات