هیرو Batrider یکی از بهترین هیروها برای شروع درگیری می باشد که با به خطر انداختن جان خود بی نظمی و موقعیت های خوبی برای تیمش خلق می کند. با گیمر همراه باشید.
آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Batrider
هیروهایی که در بازی DOTA 2 درگیری ها را شروع می کنند نقش بزرگی در این بازی دارند و می توان گفت که حضور یکی از این هیروها در تیمتان الزامی است.
هیرو Batrider جزو هیروهایی است که به دلیل داشتن Intelligence و Strength زیاد و همچنین توانایی هایی که به این هیرو در شروع کردن درگیری ها و از کار انداختن هیروهای حریف قدرت می دهد یکی از هیروهای مناسب برای شروع درگیری ها است.
هر یک از توانایی های این هیرو به نوعی به سایر هم تیمی های خود این اجازه را می دهد تا بتوانند خود را به موقعیت برسانند و به دلیل داشتن موقعیت بهتر در درگیری ها آن را به نفع خود تمام کنند.
مجموعه مقالات آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2:
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Abaddon
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Alchemist
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Ancient Apparition
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Anti-Mage
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Arc Warden
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Axe
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Bane
هیرو Batrider جزو هیروهای دورزن و Intelligence در بازی است که به عنوان یکی از بهترین هیروهای شروع کننده درگیری در بازی به شمار می آید، البته توانایی هایی که این هیرو دارد بنا به دلایلی که بررسی خواهیم کرد برای عملکرد بهتر به یک و یا چند آیتم مهم دیگر نیاز خواهد داشت تا اثر خود را در درگیری ها نشان دهد.
هیرو Batrider در اکثر مواقع به عنوان هیرو Offlaner و یا Support استفاده می شود، Strength زیاد این هیرو در اوایل و همچنین اواخر بازی به این هیرو کمک می کند تا در موقعیت های متفاوت بتواند زنده بماند و توانایی های خود را به صورت کامل استفاده کند.
هیرو Batrider یکی از بهترین هیروها برای انجام بازی های تیمی است ولی مسلط شدن به این هیرو کافی نیست و هم تیمی های شما نیز باید همیشه آمادگی شروع درگیری ها توسط این هیرو را داشته باشند.
توانایی ها (Spells):
Sticky Napalm
Sticky Napalm یک توانایی است که یک محیط دایره ای شکل را پوشش می دهد، هر بار که این توانایی را در آن محیط استفاده می کنید یک باف منفی بر روی هیروها و یا کریپ ها ایجاد می شود.
این باف منفی سرعت حرکت و چرخش را کاهش می دهد و باعث می شود تا آسیب بیشتری از سوی ضربه های هیرو Batrider و همچنین توانایی های این هیرو دریافت کنید.
هر بار که این توانایی را استفاده می کنید یک عدد بر روی هر هدف که باف منفی بر روی آن قرار گرفته است نمایش داده می شود، به تعداد دفعاتی که این توانایی را استفاده می کنید آسیب دریافتی از سوی هیرو Batrider و همچنین میزان سرعت حرکت و چرخش کمتر و کمتر می شود.
این عدد تنها تا شماره ۱۰ قابل افزایش است و بیشتر از آن نخواهد شد، آسیب وارده به کریپ ها نسبت به هیروها نصف است.

سیاه شدن هیرو Axe به دلیل باف منفی Sticky Napalm
هر بار که یک کریپ یا هیرو باف منفی این توانایی را دریافت می کند مدت زمانی که لازم است این باف از بین برود مجددا به حالت اول بازخواهد گشت و از اول شروع خواهد شد.
آیتم هایی مانند Orb of Venom، Radiance، Spirit Vessel و Urn of Shadows تنها آسیب خود را وارد می کنند و ترکیب این آیتم ها با توانایی Sticky Napalm باعث افزایش آسیب آنها نخواهد شد.
این توانایی به میزان کوچکی باعث ایجاد دید می شود که می توانید از آن برای از بین بردن و شناسایی Ward ها حریف زمانی که در دید شما نیستند استفاده کنید.
این توانایی از آیتم Black King Bar عبور نمی کند و دارای حالت Basic Dispel می باشد.
Flamebreak
این توانایی همانند Sticky Napalm دارای محیط دایره ای شکل است، استفاده کردن از این توانایی باعث می شود تا هیروها و کریپ ها نسبت به مرکز محیط دایره ای شکل از آن دور شوند.
در واقع هیرو Batrider یک Molotov پرتاب می کند که در لحظه برخورد بر زمین باعث می شود تا هیرو ها و کریپ ها به عقب رانده شوند، هیروهایی که این توانایی به آنها برخورد می کند یک باف منفی دریافت می کنند که در طول زمان آسیب Magical وارد می کند.
از این توانایی می توانید برای تغییر مکان هیروهای تیم مقابل و یا نزدیک کردن آنها به هم تیمی هایتان استفاده کنید. ترکیب این توانایی و Sticky Napalm باعث می شود تا هیچ هیرویی نتواند از دست شما فرار کند.
این توانایی دارای حالت Basic Dispel می باشد و آیتم Black King Bar به صورت کامل این توانایی را نادیده می گیرد، از این توانایی می تواند برای Push دادن لاین ها نیز استفاده کنید.
Firefly
این توانایی به هیرو Batrider این اجازه را می دهد تا حالتی شبیه به پرواز بر روی شی های دیگر در بازی دهد، هیرو Batrider در لحظاتی که این توانایی فعال است در مسیری که حرکت می کند چیزی شبیه به آتش ایجاد می کند که هیروها و کریپ هایی که از روی آن عبور می کنند آسیب دریافت می کنند، این آتشی برای مدتی روی زمین باقی می ماند.
Firefly به Batrider این قابلیت را می دهد تا بدون در نظر گرفتن اشیاء درون بازی از روی آنها عبور کند، برای مثال می توانید از روی یک هیرو و یا یک صخره به سادگی عبور کنید، در ضمن در مسیری که طی می کنید تمامی درخت ها قطع خواهند شد.

توانایی Firefly هیرو Batrider
این توانایی در کنار این مزیت ها برای هیرو Batrider، میزان سرعت حرکت این هیرو را نیز افزایش می دهد و میزان دید او را بیشتر می کند به طوری که به سادگی می توانید محیط اطراف خود را مشاهده کنید، آسیب این توانایی در کنار توانایی Sticky Napalm افزایش پیدا می کند.
توانایی Firefly تاثیری بر روی آیتم Black King Bar ندارد و Illusion های تولید شده توسط Batrider در لحظه فعال بودن Firefly تنها یک Illusion معمولی بدون Firefly خواهند بود، این توانایی حالت Undispellable دارد.
Flaming Lasso
با استفاده از این توانایی می توانید تنها یک هدف مشخص را انتخاب کنید و آن را به دنبال خودتان بکشید، در واقع یک طناب آتشین به هدف وصل می شود و شما می توانید آن هدف را بهدنبال خودتان بکشید.
این توانایی آسیب بسیار کمی وارد می کند که هر ثانیه بر روی هدف وارد می شود، اگر در هنگام استفاده کردن Flaming Lasso از هدف کمی بیشتر دور شوید آن هدف از حالت Stun خارج می شود، برای مثال استفاده از آیتم Blink Dagger در لحظه ای که یک هیرو را با Flaming Lasso گرفته اید باعث خواهد شد تا این توانایی هدر برود.
زمان این توانایی به جز در حالت معمولی زمانی تمام می شود که یا هیرو Batrider و یا هدفی که Stun شده است بمیرند، استفاده از توانایی های Dismember هیرو Pudge و یا توانایی Walrus Kick هیرو Tusk باعث می شوند هدف مورد نظر از حالت Stun بودن خارج شود.
با استفاده از آیتم Refresher Orb می توانید در درگیری ها چند نفر را همزمان به اطراف بکشید و این آیتم به صورت کامل با این توانایی کار می کند، این توانایی دارای حالت Strong Dispel می باشد و هیروهای Abaddon، Omniknight و Legion Commander می توانند هدف Stun شده را نجات دهند.
این توانایی از آیتم Black King Bar رد می شود ولی آیتم Linken’s Sphere می تواند این توانایی را بلاک کند.
تاثیر آیتم Aghanim بر روی این هیرو:
آیتم Aghanim’s Scepter به هیرو Batrider این اجازه را می دهد تا بتواند در هنگام استفاده از توانایی Flaming Lasso اگر هیرویی نزدیک به هیرو Stun شده وجود داشت، آن هیرو نیز به این توانایی گرفتار شود.
در واقع دو هیرو کنار هم توسط توانایی Flaming Lasso تحت تاثیر قرار می گیرند، طنابی که دو هیرو را به هم وصل می کند از طناب اولی مستقل است و اگر به دلیل از بین برود طناب دومی هم چنان خواهد ماند.
اگر هیرویی که به Batrider نزدیک تر است از حالت Stun خارج شود هیروی دوم همچنان به او وصل خواهد بود و تا مدت زمانی می تواند آن هیرو را به دنبال خود بکشاند.
اگر هیرو دومی از Stun در بیاید هیرو اولی همچنان می تواند توسط Batrider به اطراف کشیده شود.
استعدادها (Talents):
در لول ۱۰ شما می توانید از بین ۶ درصد آسیب بیشتر برای توانایی ها و آیتم هایتان و ۵ عدد آرمور بیشتر یکی را انتخاب کنید، افزایش میزان آسیب در صورتی که تیم شما به میزان آسیب بیشتری در درگیری ها نیاز دارد می تواند مفید باشد ولی انتخاب ۵ عدد آرمور بیشتر نیز می تواند شما را در برابر هیروهای فیزیکی کمی مقاوم تر کند.
در Talent های لول ۱۵ باید از بین افزایش زمان باف منفی Flamebreak و ۳۰۰ عدد HP بیشتر یکی را انتخاب کنید، افزایش HP در این مورد انتخاب مناسب تری است، هیرو Batrider اکثر مواقع جان خود را برای ایجاد موقعیت های مختلف به خطر می اندازد بنابراین انتخاب ۳۰۰ عدد HP بیشتر عاقلانه تر است.
در لول ۲۰ دو انتخاب عالی برای این هیرو وجود دارد، ۴۰ عدد سرعت حرکت بیشتر و کاهش Cooldown توانایی ها به مقدار ۱۵ درصد. هر دو این انتخاب ها خوب هستند و بنابر شرایط بازی باید انتخاب کنید.
در لول ۲۵ یکی از توانایی ها زمان Firefly را افزایش می دهد و دیگری میزان Cooldown توانایی Flamebreak. بسته به شرایط بازی و اینکه کدام یک از این توانایی ها می تواند بیشتر مفید باشد باید انتخاب کنید.
آیتم بندی:
آیتم های شروع بازی
Tango:
میزان HP Regeneration هیرو Batrider به سادگی توسط این آیتم تامین می شود، هیرو Batrider در اوایل بازی آسیب پذیر است بنابراین خرید یک یا دو عدد از این آیتم می تواند به شما کمک زیادی بکند.
Healing Salve:
اگر لاینی که در آن بازی می کنید بیش از حد سخت باشد خرید یک عدد از این آیتم می تواند HP لازم شما را برگرداند.
Iron Branch:
مصرف یک Tango از روی کاشتن این آیتم می تواند زمان موثر Tango را دو برابر کند، در ضمن می توانید این آیتم را نگه دارید و سپس آن را تبدیل به Magic Wand کنید.
Clarity:
یکی از مشکلات هیرو Batrider این است که باید در لاینی که بازی می کند توانایی Sticky Napalm خود را به تعداد دفعات زیادی استفاده کند، آیتم Clarity می تواند Mana مورد نیاز این هیرو را تامین کند.
Wind Lace:
افزایش سرعت حرکت هیرو Batrider می تواند این هیرو را دربرابر Gank ها محافظت کند و همچنین پتانسیل این هیرو برای کشتن هیروهای تیم مقابل را افزایش می دهد.
آیتم های اوایل بازی:
Boots of Speed:
مهم ترین آیتمی که هر هیرو در بازی DOTA 2 به آن نیاز دارد، خرید این آیتم مزایای فوق العاده ای برای هیرو Batrider دارد.
Magic Wand:
یک آیتم دفاعی برای اوایل بازی. اگر هیروهایی که در مقابل شما بازی می کنند به میزان زیادی از Spell هایشان استفاده می کنند می توانید این آیتم را بخرید و در مواقع ضروری استفاده کنید.
آیتم های اواسط بازی:
Tranquil Boots:
هیرو Batrider همیشه درطول بازی نیاز به آیتمی دارد تا بتواند میزان HP Regeneration خود را تامین کند، آیتم Tranquil Boots هم به میزان خوبی HP Regeneration می دهد و هم سرعت حرکت این هیرو را افزایش می دهد.
Drums of Endurance:
افزایش سرعت برای هیرو Batrider به معنای افزایش پتانسیل برای کشتن هیروهای تیم حریف است، این آیتم میزان Mana مورد نیاز هیرو Batrider را نیز برطرف می کند.
Blink Dagger:
یکی از مهم ترین آیتم ها برای هیرو Batrider همین آیتم می باشد، ترکیب این آیتم و توانایی Flaming Lasso می تواند یک هیرو را از حمع هیروهای تیم حریف به نزدیکی شما بیاورد و درگیری هایی را شروع کند که به نفع شما تمام شوند.
Force Staff:
ترکیب این آیتم و توانایی Flaming Lasso می تواند هیرو مورد نظر را به مسافت زیادی به طرف دوستانتان بکشاند.
Eul’s Scepter of Divinity:
این آیتم به شما Mana Regeneration می دهد و سرعت حرکت شما را افزایش می دهد، در ضمن می توانید این آیتم را در زمان های مختلف مانند Dispel کردن بعضی توانایی ها استفاده کنید.
Gem of True Sight:
یکی از مزیت های هیرو Batrider این است که توانایی های این هیرو میزان دید را افزایش می دهند، برای مثال به همراه داشتن این آیتم و توانایی Firefly به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید Ward های تیم مقابل را به سادگی مشاهده کنید.
Ghost Scepter:
اگر هیروهایی در بازی وجود دارند که از لحاظ فیزیکی آسیب زیادی به شما وارد می کنند می توانید این آیتم را خریداری کنید.
Dagon:
ترکیب توانایی Sticky Napalm و این آیتم می تواند آسیب بیشتری وارد کند و همچنین می توانید با استفاده از این آیتم قبل از اینکه هیروهای تیم حریف بتوانند کار خاصی انجام دهند آنها را از درگیری ها حذف کنید.
Rod of Atos:
این آیتم به شما اجازه می دهد تا کار های ترکیبی متفاوتی با استفاده از توانایی هایتان انجام دهید، برای مثال استفاده کردن از توانایی Flaming Lasso و این آیتم می تواند هیرو مورد نظر را به مدت زمان بیشتری پیش شما نگه دارد.
آیتم های آخر بازی:
Black King Bar:
یکی از آیتم های مهمی که باید برای این هیرو بخرید Black King Bar می باشد، زمانی که می خواهید یک هیرو را توسط توانایی Flaming Lasso بگیرید ممکن است توسط سایر هیروها اذیت شوید و نتوانید کار خود را با موفقیت پیش ببرید، در این گونه مواقع خرید این آیتم الزامی است.
Shiva’s Guard:
میزان Mana زیاد می تواند به هیرو Batrider این اجازه را بدهد تا توانایی های خود را به مقدار بیشتری در درگیری ها استفاده کند.
Aghanim’s Scepter:
آیتم Aghanim’s Scepter تنها زمانی به درد شما می خورد که بتوانید توانایی Flaming Lasso را به درستی استفاده کنید، آیتم های زیادی هستند که می توانند برای هیرو Batrider مناسب باشند ولی خرید آیتم Aghanim’s Scepter کمی حالت ریسکی دارد.
Linken’s Sphere:
خرید این آیتم می تواند زمانی که درگیری ها را شروع می کنید به شما این اجازه را بدهد تا یکی از توانایی های هیروهای حریف را بلاک کنید.
Scythe of Vyse:
یکی از بهترین آیتم ها برای هیرو Batrider همین آیتم می باشد، ترکیب این ایتم با توانایی Flaming Lasso می تواند یک هیرو را از بازی به سادگی حذف کند.
Octarine Core:
کاهش میزان Cooldown توانایی های هیرو Batrider می تواند به این هیرو در استفاده کردن از توانایی هایش کمک کند، در ضمن Spell Lifesteal حاصل از این آیتم نیز شانس زنده ماندن این هیرو را افزایش می دهد.
Ethereal Blade:
خرید این آیتم در اواخر بازی می تواند برای هیرو Batrider بسیار مفید باشد و میزان آسیب Magical این هیرو را افزایش دهد.
چه موقع این هیرو را انتخاب نکنیم؟
Abaddon:
هیرو Abaddon به دلیل داشتن توانایی Aphotic Shield می تواند به سادگی هدفی را که به Flaming Lasso گرفتار شده است را نجات دهد، اگر هیرو Batrider خود Abaddon را انتخاب کند این هیرو می تواند توانایی Borrowed Time خود را به صورت دستی فعال کند که باز می تواند از دست هیرو Batrider فرار کند.
توانایی های هیرو Batrider در برابر Abaddon بسیار بد هستند چون به سادگی Dispel می شوند.
Kunkka:
هیرو Kunkka می تواند با استفاده از توانایی X Marks the Spot هم تیمی خود را که به Flaming Lasso گرفتار شده است به مکان قبلی خود برگرداند.
Nyx Assassin:
توانایی Spiked Carapace به این هیرو اجازه می دهد تا در آتش حاصل از توانایی Firefly حرکت کند و اگر هیرو Batrider آیتم Black King Bar فعال نداشت Stun بشود.
Tidehunter:
توانایی Kraken Shell به هیرو Tidehunter اجازه می دهد تا در صورت دریافت آسیب زیاد از حالت Stun توانایی Flaming Lasso خارج شود، در ضمن توانایی Ravage می تواند به هم تیمی های Tidehunter کمک کند تا به موقع به محل درگیری برسند.
Ursa:
اگر هیرو Ursa آیتم Aghanim’s Scepter را خریداری کند می تواند زمانی که به Flaming Lasso گرفتار شده است با استفاده از توانایی Enrage از حالت Stun خارج شود.
Vengeful Spirit:
توانایی Nether Swap این هیرو اجازه می دهد تا هیرویی که به توانایی Flaming Lasso هیرو Batrider گرفتار شده است را از درگیری نجات دهد، در ضمن توانایی Wave of Terror به این هیرو اجازه می دهد تا قبل از شروع درگیری توسط هیرو Batrider او را موقعیت یابی کند.
Weaver:
هیرو Weaver در صورت خرید آیتم Aghanim’s Scepter می تواند هم تیمی های خود را در صورتی که به Flaming Lasso گرفتار شده اند نجات دهد.
آیتم های Linken’s Sphere و یا Lotus Orb و Aeon Disk نیز در برابر این هیرو عالی هستند و هر کدام از این آیتم ها به نوعی در برابر هیرو Batrider خوب هستند.
Slark:
هیرو Salrk به دلیل داشتن توانایی Dark Pact می تواند تمامی توانایی های هیرو Batrider را بی ارزش کند، در صورتی که این هیرو بتواند این توانایی را کمی زود از توانایی Flaming Lasso استفاده کند می تواند اثر توانایی Flaming Lasso را از بین ببرد.
چه موقع این هیرو را انتخاب کنیم؟
Chen:
Chen علاقه دارد تا کریپ هایی که در جنگل هستند را به لاین بیاورد و از آنها استفاده کند، ولی هیرو Batrider با استفاده از توانایی های Firefly و Sticky Napalm می تواند این کریپ ها را به سادگی از بین ببرد.
Meepo:
انتخاب یکی از Meepo ها برای هدف قرار دادن در بازی سخت است، ولی توانایی Flaming Lasso به هیرو Batrider اجازه می دهد یکی از Meepo ها را انتخاب کرده و هم تیمی هایش بر روی آن تمرکز کنند.
Monkey King:
توانایی Firefly هیرو Batrider درخت ها را قطع می کند بنابراین هیرو Monkey King باید مواظب باشد تا در مسیر هیرو Batrider قرار نگیرد.
Naga Siren:
به دلیل توانایی Sticky Napalm هیرو Batrider و همچنین توانایی های این هیرو که Magical هستند به سادگی Illusion های هیرو Naga Siren از بین می روند، در ضمن استفاده Flaming Lasso در برابر Naga Siren می تواند موقعیتی را فراهم کند تا هم تیمی های هیرو Batrider زمان کافی برای کشتن این هیرو داشته باشند.
Techies:
بمب های Proximity Mines در برابر هیرو Batrider زمانی که از توانایی Firefly استفاده کرده است کار نمی کنند و همچنین اگر Batrider آیتم Gem of True Sight را داشته باشد به سادگی می تواند بمب های این هیرو را مشاهده کند.
Templar Assassin:
توانایی Flamebreak به خاطر ایجاد باف منفی که در طول زمان می تواند توانایی Refraction را کم اثر تر کند، در ضمن این توانایی می تواند به هیرو Templar Assassin حتی زمانی که در حالت Meld قرار دارد آسیب وارد کند.
Treant Protector:
توانایی Firefly به هیرو Batrider این اجازه را می دهد تا درخت های دور و بر خود را قطع کند تا جایی برای پنهان شدن به هیرو Teant Protector ندهد، این کار در اول بازی نیز می تواند مفید باشد و شما می تواند درخت های لاینی که قرار است بازی کنید قبل از شروع بازی قطع کنید تا از عدم حضور Teant Protector در لاین مطمئن شوید.
توانایی Living Armor نیز در برابر آسیب حاصل از Flamebreak نیز بد است و این توانایی نمی تواند کار اصلی خود را به خوبی انجام دهد.
هیرو Batrider در کنار هیروهایی مانند Ursa، Pugna و Skywrath Mage به دلیل کنترل هیرو عالی است، هیرو Batrider در کنار تمامی هیروهایی که به کنترل نیاز دارند تا بتوانند کار اصلی خود را انجام دهند عالی است.
نظرات