هیرو Bane در DOTA 2 جزو یکی از بهترین هیروها برای کنترل و از کار انداختن سایر هیروها در بازی است. با گیمر همراه باشید.
آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Bane
در بازی DOTA 2 قسمتی از هیروها وجود دارد که وظیفه آنها از کار انداختن و یا کنترل سایر هیروها است، هیرو Bane در بازی DOTA 2 جزو یکی از بهترین هیروها در این زمینه می باشد.
اینگونه هیروها معمولا اجازه می دهند تا بقیه هیروها زمان کافی برای رسیدن به محل درگیری و یا استفاده از توانایی هایشان در زمان مناسب را داشته باشند، توانایی های هیرو Bane در DOTA 2 نیز همین گونه است.
هیرو Bane در DOTA 2 در اکثر مواقع به عنوان یک هیرو Support و کمکی استفاده می شود ولی به خاطر داشتن توانایی ها و Talentهای خاص می توان به عنوان Carry نیز از این هیرو استفاده کرد که بیشتر جنبه سرگرمی دارد تا جدی بودن.
مجموعه مقالات آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2:
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Abaddon
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Alchemist
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Ancient Apparition
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Anti-Mage
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Arc Warden
- آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Axe
به دلیل اینکه این هیرو باید به صورت تیمی بازی شود توصیه می کنیم در مواقعی که به تنهایی بازی می کنید از این هیرو استفاده نکنید چون احتمال عدم هماهنگی هنگام استفاده از توانایی های این هیرو بسیار زیاد است.
هیرو Bane جزو دسته هیروهای دورزن و Intelligence است که به دلیل داشتن توانایی های خاص خود برای Gank کردن و از کار انداختن هیروهای دشمن شناخته می شود.
هیرو Bane جزو دسته هیروهای Support و کمکی می باشد و اگر در موقعیت های متفاوت جایگیری مناسب داشته باشد می تواند بسیار مفید ظاهر شود.
توانایی های این هیرو در صورتی می توانند به صورت کامل مفید باشند که به صورت تیمی و نه تکی از آنها استفاده شود، توانایی هایی که این هیرو دارد برای ایجاد آمادگی در درگیری ها و یا حذف یک نفر از جریان آنها می توان عالی باشد.
توانایی ها (Spells):
Enfeeble
این توانایی به هیرو Bane این اجازه را می دهد تا یک هدف خاص را انتخاب کند و میزان Attack Speed و Status Resistance آن هیرو را کاهش دهد، منظور از کاهش Status Resistance این است که باف های منفی به مدت زمان زیادی بر روی هدف خواهند بود.
برای مثال فرض کنید که میزان Status Resistance یکی از هیروهای تیم مقابل به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و هیروی هم تیمی شما توانایی دارد که در حالت معمولی می تواند آن هیرو را ۲ ثانیه Stun کند.
اگر توانایی خود را بر روی آن هیرو استفاده کند دیگر زمان Stun شدن ۲ ثانیه نخواهد بود، ۵۰ درصد زمان ۲ ثانیه به آن افزوده می شود، در واقع یک توانایی با Stun به زمان ۲ ثانیه تبدیل به ۳ ثانیه می شود.
این توانایی چه دراواخر و چه در اوایل بازی عالی است و به شما این قابلیت را می دهد تا باف های منفی را بر روی هیروهای تیم مقابل بیشتر نگه دارید.
استفاده چند باره این توانایی بر روی یک هیرو مشخص تنها زمان این توانایی را به حالت اول برمی گرداند ولی چون آن هیرو دارای Status Resistance منفی است در بار دوم زمان باف منفی بیشتر خواهد شد.
این توانایی در برابر هیروهای Carry در اوایل بازی برای اینکه به آنها اجازه فارم کردن ندهید خوب است، در اواخر نیز اگر هیروی Carry تیم مقابل آیتم Black King Bar نداشته باشد می تواند این توانایی را بر روی آن هیرو استفاده کنید.
این توانایی توسط آیتم Linken’s Sphere بلاک می شود و اثر آن بعد از فعال کردن آیتم Black King Bar از بین خواهد رفت، این توانایی دارای حالت Basic Dispel می باشد.
Brain Sap
با استفاده از این توانایی Bane می تواند تا با وارد کردن آسیبی از نوع Pure به هدف مورد نظرش آسیب برساند و به همان اندازه خودش را Heal کند، این توانایی قبل از اینکه هیرو Bane را Heal کند آسیبش را وارد می کند و این دو همزمان اتفاق نمی افتند.
این توانایی باعث می شود تا هیرو Bane از لحاظ ماندن در لاین و اذیت کردن هیروهای مقابل مشکلی نداشته باشد، در واقع هر دو این کار ها را دریک جا انجام می دهد.
این توانایی به هیرو Bane اجازه می دهد تا هیروهایی که حالت تانک گونه و HP زیادی دارند در لاین به شدت اذیت بشوند، استفاده مناسب این توانایی می تواند در لاینی که بازی می کنید برای شما سودمند باشد.
این توانایی تنها بر روی هیروها قابل استفاده نیست و می توانید از آن بر روی کریپ ها نیز استفاده کنید، این توانایی توسط آیتم Linken’s Sphere بلاک می شود و نمی توانید این توانایی را بر روی افرادی که آیتم Black King Bar فعال دارند استفاده کنید.
Nightmare
این توانایی یک باف منفی و حالت Sleep بر روی هدف مورد نظرتان اعمال می کند که باعث می شود آن هدف نتواند هیچ کاری انجام دهد، در واقع قادر به حرکت و استفاده از آیتم های خود نخواهد بود.
البته در لحظه استفاده از این توانایی هدف مورد نظر تا یک ثانیه به حالت غیر قابل هدف گیری تبدیل می شود و باید زمان بندی لازم را برای استفاده از توانایی هایتان در نظر بگیرید.
این توانایی هیچ گونه آسیبی به هدفی که انتخاب می کنید وارد نمی کند، در ضمن میزان دید هیرویی که به این توانایی گرفتار می شود را به میزان زیادی کاهش می دهد.
اگر هیرویی در بازی به غیر از Bane به هیرویی که به Nightmare گرفتار شده است ضربه بزند خودش به حالت Sleep خواهد رفت ولی در بازی بعضی توانایی ها وجود دارند که حتی در این حالت می توانند آسیب وارد کنند.
توانایی های Sleight of Fist هیرو Ember Spirit، توانایی Side Gunner هیرو Gyrocopter، توانایی Strifing Dagger هیرو Phantom Assassin، آسیب حاصل از توانایی Burning Spear که در طول زمان انجام می شود و آسیب غیر مستقیم حاصل از ضربه Tidebringer هیرو Kunkka از جمله این توانایی ها هستند.
این توانایی توسط آیتم Linken’s Sphere بلاک می شود و هیروهایی که آیتم Black King Bar فعال دارند نمی توانند توسط این توانایی به حالت Sleep بروند، این توانایی دارای حالت Basic Dispel می باشد.
Nightmare End
پس از استفاده توانایی Nightmare بر روی یک هیرو آیکون توانایی Nightmare با این شکل عوض می شود، شما می توانید این توانایی را زمانی که در حالت Stun، Sleep و Taunt هستید استفاده کنید تا هیرو مورد نظر را از حالت Sleep خارج کنید.
در بعضی مواقع این کار غیرقابل انجام است، برای مثال زمانی که Silence و یا Hex شده اید نمی توانید این کار را انجام دهید.
Fiend’s Grip
این توانایی را تنها می توانید بر روی یک هیرو استفاده کنید و این قابلیت را به شما می دهد تا هدف مورد نظر خود را در حالتی قرار دهید تا نتواند هیچ کاری انجام دهد.
در این حالت هم تیمی های شما بر خلاف توانایی Nightmare می توانند آسیب وارد کنند، این توانایی به تنهایی بر روی هدف مورد نظر آسیب وارد می کند و بر حسب میزان Mana کلی او دارد هر نیم ثانیه Mana آن هیرو به شما منتقل می شود.
با توجه به اینکه این توانایی از آیتم Black King Bar در حالت فعال رد می شود در نتیجه می توانید با استفاده از این آیتم زمان زیادی را صرف تلف کردن زمان این آیتم کنید.
این توانایی توسط آیتم Liken’s Sphere بلاک می شود و دارای حالت Strong Dispel می باشد، ترکیب دو توانایی Fiend’s Grip و Enfeeble می تواند زمان موثر این توانایی را به شدت افزایش دهد.
تاثیر آیتم Aghanim بر روی این هیرو:
آیتم Aghanim’s Scepter مدت زمان Cooldown توانایی Brain Sap را به میزان ۱.۵ ثانیه کاهش می دهد که می توانید به این وسیله این توانایی را به مقدار بسیار زیادی در درگیری ها استفاده کنید.
در ضمن با خرید این آیتم توانایی Brain Sap از آیتم Black King Bar نیز رد می شود که در نوع خود جالب است.
استعدادها (Talents):
در لول ۱۰ شما می توانید تا از بین ۷ عدد آرمور بیشتر و بیشتر شدن برد توانایی هایتان یکی را انتخاب کنید، هر دو این انتخاب ها خوب هستند و وابسته به شرایط بازی باید انتخاب کنید کدام یک می تواند مفیدتر باشد.
در لول ۱۵ یک انتخاب مهم دارید، Talent سمت راست میزان Attack Speed که از هیروی تیم حریف توسط Enfeeble کم کرده اید به میزان Attack Speed شما اضافه می کند ولی در مقابل Talent سمت چپ میزان XP که بدست می آورید را ۴۰ درصد افزایش می دهد.
اگر این هیرو را به صورت یک هیرو Support بازی می کنید انتخاب XP بیشتری عاقلانه تر است ولی اگر قصد بازی کردن این هیرو به عنوان یک هیرویی که می تواند آسیب فیزیکی وارد کند داشته باشید می توانید Talent سمت راست را انتخاب کنید.
در لول ۲۰ شما از بین افزایش میزان کاهش Attack Speed توانایی Enfeeble و افزایش میزان سرعت حرکت به میزان ۵۰ باید یکی را انتخاب کنید، بسته به شرایط بازی هر دو این انتخاب ها خوب هستند و انتخاب اصلی با شماست.
Talent های لول ۲۵ نیز جالب هستند، یکی از آنها میزان آسیب حاصل از توانایی Brain Sap را افزایش می دهد و دیگری میزان زمان Fiend’s Grip را افزایش می دهد.
با توجه به اینکه هیرو Bane در DOTA 2 در اکثر مواقع نقش Support را در بازی ایفا می کند انتخاب مدت زمان بیشتر برای توانایی Fiend’s Grip برای این هیرو بهتر است.
آیتم بندی:
آیتم های شروع بازی:
Tango:
برای هیروهای Support در شروع بازی HP Regeneration امر مهمی است و Tango این مسئله را رفع می کند.
Healing Salve:
اگر لاینی که در آن بازی می کنید بیش از حد سخت باشد می توانید این آیتم را هم در شروع بازی و هم در اوایل آن خریداری کنید، در ضمن به یاد داشته باشید که می توانید این ایتم را بر روی هیرو Carry خود نیز می توانید استفاده کنید.
Clarity:
با توجه به اینکه هیرو Bane یکی از هیرو هایی است که به شدت به Mana نیاز دارد آیتم Clarity از اوایل بازی تا اواخر آن می تواند نیاز شما را برطرف کند.
Animal Courier:
خرید Animal Courier بر عهده هیروهای Support در بازی است، خرید این آیتم را هیچ وقت فراموش نکنید.
Enchanted Mango:
این آیتم می توانید میزان Mana لازم هیرو Bane در اوایل بازی کمی برطرف کند.
آیتم های اوایل بازی:
Boots of Speed:
هیروهای Support در اوایل بازی نیاز به میزان سرعت بیشتر برای حرکت کردن دارند، این آیتم نیاز اولیه هیروهای کمکی را برطرف می کند.
Magic Wand:
وجود یک آیتم دفاعی مانند Magic Wand می تواند در اکثر مواقع برای شما موثر واقع شود، همچنین این آیتم در برابر هیروهایی که توانایی های خود را به مقدار زیاد در درگیری ها استفاده می کنند مناسب می باشد.
Soul Ring:
این آیتم مهم ترین آیتم برای هیرو Bane در اوایل بازی می باشد، ترکیب این آیتم و توانایی Brain Sap به شما به مقدار زیادی از لحاظ HP کمک می کند.
آیتم های اواسط بازی:
Arcane Boots:
این آیتم یکی از مشکلات هیرو Bane که Mana او می باشد کمی برطرف می کند.
Tranquil Boots:
اگر فکر می کنید که در بازی نیاز به یک آیتم برای افزایش میزان سرعت و در عین حال Heal کردن خودتان دارید این آیتم را تهیه کنید.
Glimmer Cape:
یک آیتم که برای Support ها بسیار مهم است Glimmer Cape می باشد، این آیتم به شما کمی Magic Resistance می دهد و باعث می شود تا شما بتوانید توانایی Fiend’s Grip خود را بدون اینکه دیده شوید استفاده کنید.
Aether Lens:
برد بیشتر برای توانایی های هیرو Bane یک مزیت حساب می شود، خرید این آیتم نیز برای هیرو Bane توصیه می شود.
Force Staff:
یکی از آیتم های دفاعی دیگر که باید هیروهای Support در بازی خریداری کنند Force Staff می باشد، این آیتم در برابر هیروهایی توانایی های آهسته کننده دارند عالی است.
Urn of Shadows:
اگر کسی در تیم شما این آیتم را نخریده باشد می توانید این آیتم را تهیه کنید، این آیتم می تواند نیاز شما به Mana را فراهم کند.
Ghost Scepter:
اگر در تیم مقابل هیروهایی هستند منبع اصلی آسیب رسانی آنها فیزیکی است خرید این آیتم را در اولویت قرار دهید.
Meteor Hammer:
ترکیب این آیتم با توانایی Nightmare عالی است و به شما اجازه می دهد تا پس از تمام شدن زمان Nightmare شما هیروی تیم مقابل را به میزان زمان بیشتری Stun کنید.
Eul’s Scepter of Divinity:
این آیتم به شما میزان سرعت حرکت بیشتری می دهد در ضمن می توانید با استفاده از این آیتم کار های مختلفی در بازی انجام دهید.
Blink Dagger:
اگر فکر می کنید نزدیک شدن به بعضی هیروها در بازی سخت است می توانید آیتم Blink Dagger را خریداری کنید تا بتوانید کار اصلی خود در درگیری ها را انجام دهید.
آیتم های آخر بازی:
Lotus Orb:
میزان آرمور بیشتر به شما کمک خواهد کرد تا در اکثر مواقع شانس زنده ماندن شما بیشتر باشد، در ضمن استفاده این آیتم بر روی هیروهای هم تیمی و یا خودتان می تواند زمان بیشتری برای شما بخرد.
Shiva’s Guard:
میزان Mana و Mana Regeneration بیشتر مسلما چیزی است که هیرو Bane نیاز دارد، خرید این آیتم در اواخر بازی می تواند برای تیم شما سودمند باشد.
Scythe of Vyse:
یکی از بهترین آیتم های بازی برای هیروهای Support همین آیتم می باشد، این آیتم در ترکیب با توانایی Enfeeble هیرو Bane در DOTA 2 می تواند هیروهای تیم مقابل را در مدت زمان بیشتری در حالت Hex نگه دارد.
Guardian Greaves:
این آیتم یکی از مهم ترین آیتم های تیمی در بازی DOTA 2 می باشد که باید در هر تیمی یک نفر این آیتم را تهیه کند.
Aghanim’s Scepter:
خرید این آیتم بر عهده شما می باشد، تهیه این آیتم برای این هیرو به جای تهیه آیتم های دفاعی مانند Force Staff و یا Glimmer Cape کاری ریسکی می باشد ولی در موقعیت های مناسب می تواند عالی باشد.
بیشتر بدانید: برنامه جدید Valve برای Smurf ها در بازی DOTA 2
چه موقع این هیرو را انتخاب نکنیم؟
Abaddon:
هیرو Abaddon بدون شک بهترین هیرو در مقابل هیرو Bane می باشد، این هیرو به دلیل داشتن توانایی Aphotic Shield که دارای حالت Strong Dispel می باشد تمامی توانایی های این هیرو را نادیده می گیرد.
در واقع اگر توانایی های خود را بر روی یک هیرو استفاده کنید Abaddon تنها لازم است توانایی Aphotic Sheild خود را استفاده کند تا تمامی تلاش های شما به هدر رود.
اگر شما بخواهید توانایی Fiend’s Grip را بر روی Abaddon استفاده کنید این هیرو می تواند به صورت دستی توانایی Borrowed Time خود را فعال کند و از آن حالت خارج شود.
Pudge:
اگر Bane بخواهد از توانایی Nightmare خود استفاده کند هیرو Pudge به سادگی می تواند آن هیرو را با استفاده از توانایی Meat Hook به سمت خود بکشد.
Luna:
توانایی Lucent Beam می تواند توانایی Fiend’s Grip را که حالت Channeling دارد به سادگی خنثی کند، هیرو Bane هیچ شانسی در برابر هیرو Luna ندارد.
Rubick:
تمامی توانایی های هیرو Bane ارزشمند هستند، هیرو Rubick می تواند به سادگی پس از آنکه Bane از توانایی Fiend’s Grip خود استفاده کرد آن را بدزدد و بر علیه تیم شما از آن استفاده کند.
Slark:
توانایی Dark Pact هیرو Slark دارای حالت Strong Dispel می باشد به صورتی که هیچ کدام از توانایی های Bane نمی توانند این هیرو را کنترل کنند.
چه موقع این هیرو را انتخاب کنیم؟
Faceless Void:
اگر هیرو Bane خارج از محیط توانایی Chronosphere باشد می تواند به سادگی هم تیمی های خود را نجات دهد، همچنین می تواند توانایی Fiend’s Grip خود را بر روی هیرو Faceless Void استفاده کند به صورتی که قادر به انجام هیچ کاری نباشد.
Juggernaut:
هیرو Juggernaut حتی زمانی که از توانایی Blade Fury خود استفاده می کند نیز آسیب پذیر است و توانایی Fiend’s Grip می تواند به سادگی این هیرو را در حال فرار بگیرد و یک موقعیت خوب برای هم تیمی هایش ایجاد کند.
Legion Commander:
هیرو Legion Commander نمی تواند زمانی که در حالت Duel کاری انجام دهد و هیرو Bane می تواند از موقعیت به دست آمده استفاده کند و توانایی های خود را به صورت کامل بر روی این هیرو استفاده کند.
Medusa:
با توجه به اینکه توانایی Fiend’s Grip در طول زمان میزانی از Mana هیروی مقابل را خالی می کند در نتیجه هیرو Medusa هم Mana خود را از دست می دهد و هم نخواهد توانست تا از توانایی Stone Gaze خود استفاده کند.
Phantom Assassin:
هیرو Phantom Asssassin جزو هیروهایی است که در برابر هیرو Bane بسیار آسیب پذیر است، این هیرو حتی پس از خرید آیتم Black King Bar نیز در امان نیست و توانایی Fiend’s Grip می تواند این هیرو را به سادگی کنترل کند و زمان این آیتم را کاهش دهد.
هیرو Bane در کنار بسیاری از هیروهای دیگر خوب عمل می کند، برای مثال ترکیب توانایی Doom هیرو Doom و Enfeeble می تواند زمانی که هیرو مورد نظر باف منفی را دارد بسیار بیشتر کند.
بیشتر بدانید: آموزش و معرفی هیروهای بازی DOTA 2؛ هیرو Axe
هیرو Grimstroke به دلیل داشتن توانایی Soulbind به هیرو Bane اجازه می دهد تا تمامی توانایی های خود را ۲ بار بر روی سایر هیروها استفاده کند.
ترکیب توانایی Nightmare و توانایی Sacred Arrow هیرو Mirana به این هیرو اجازه می دهد تا تیرهایی که پرتاب می کند به صورت ۱۰۰ درصد به هدف برخورد کند، در ضمن همین ترکیب برای هیروهای Pudge و Razor نیز درست است.
ترکیب توانایی Fiend’s Grip و توانایی Mystic Flare هیرو Skywraith Mage، توانایی Ghostship هیرو Kunkka نیز می تواند به سادگی یک هیرو را از جریان بازی حذف کند.
هیروهای دیگری نیز هستند که در کنار توانایی Enfeeble هیرو Bane در DOTA 2 به دلیل افزایش زمان باف منفی می توانند موثر واقع شوند، هیروهای Lion، Shadow Shaman، Legion Commander، Viper و Pugna جزو این دسته از هیروها می باشند.
نظرات