استودیو Remedy در جریان رویداد GDC 2019 گیم پلی کوتاهی از بازی Control منتشر کرده است که ویژگی Ray Tracing را به رخ می کشد. با گیمر همراه باشید.
فناوری Ray Tracing در بازی Control
Control یکی از بازی های مورد انتظار می باشد که به واسطه ساخته شدن توسط استودیو رمدی که ساخت عناوینی همچون Max Payne و Alan Wake را در کارنامه دارد، مور انتظارتر هم می شود.
این استودیو در جریان رویداد Game Developers Conference 2019 تریلری از بازی منتشر کرده است که جلوه های بصری آن با استفاده از ویژگی Ray Tracing را به رخ می کشد.
استودیو Remedy با استفاده از این تریلر رسما اعلام کرده است که بازی Control از فناوری Ray Tracing کمپانی انویدیا یعنی GeForce RTX استفاده می کند.
این فناوری کمک کرده است تا بازی دارای عمق بیشتری باشد و جلوه های بصری و بخش گرافیکی بازی بیش از پیش واقع گرایانه باشد.
در این تریلر شاهد این هستیم که بازی در بخش هایی با حالت RTX روشن و در قسمت های RTX خاموش پیش می رود تا تاثیر بسزای این حالت برای علاقه مندان مشهود شود.
با اینکه این ویدیو برای نشانت دادن فناوری Ray Tracing اختصاص داده شده است اما در بخش هایی از آن می توان سیستم مبارزات و اسلحه های مختلف را دید.
در تریلر شاهد این هستیم که کلمه «در حال ساخت» به کاربرده شده است و این نشان می دهد که باید در نسخه نهایی بازی شاهد تغییراتی نسبت به این تریلر باشیم.
Ray Tracing تکنیک گرافیکی نسبتا جدیدو در حال توسعه است که نحوه رفتار نور در تقابل با محیط ها و اشیای مختلف را به صورت واقع گرایانه شبیه سازی می کند.
بیشتر بدانید: بازی Call of Duty: Mobile معرفی شد
بدون شک این پروسه سنگین با محاسبات پردازشی زیادی به سخت افزارهای قدرتمندی احتیاج دارد که بسیاری از رایانه های شخصی موجود فاقد آن هستند.
کمپانی Nvidia فعلا توانسته موانع را از سر راه بردارد و این امکان را ایجاد کند که بازی های مورد علاقه خود را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید.
برای استفاده از فناوری RTX باید یکی از کارت گرافیک های GeForce RTX از جمله RTX 2080 ،Titan RTX و Quadro RTX 5000 را در اختیار داشته باشید. البته تنها تعدادی از بازی هایی که اخیرا عرضه شده اند مانند Shadow of the Tomb Raider و Metro Exodus از فناوری ذکر شده پشتیبانی می کنند.
بازی Control به احتمال بالا در فصل تابستان سال جاری عرضه خواهد شد.
نظرات