سازندگان جدیدترین عنوان بازی های خدای جنگ (God of War) با انتشار ویدیویی توضیحاتی را درباره سلاح های کریتوس در این نسخه گفته اند. با گیمر همراه باشید.
استودیو سانتا مونیکا به تازگی تریلر جدیدی را از سری ویدیوهای Lost Pages of Norse Myth عرضه کرده و اطلاعات بسیاری را درباره سلاح های جدید کریتوس منتشر کرده است.
در گام اول مشخص شده است که نام تبر کریتوس که در تریلرهای بازی هم شاهد آن بوده ایم «Leviathan» نام دارد که توسط دو برادر دوارف با نام های «بروک و سیندری» ساخته شده است تا تعادل را به جهان بیاورد.
در ادامه با سپر کریتوس آشنا می شویم که مثل باد سریع است اما در عین حال قادر به تحمل ضربه هایی است که هیچ سپر معمولی ای نمی تواند آنها را دفع کند؛ در واقع این سپر، وسیلهای کاملا لایق یک مبارز واقعی است که از وی در برابر خطرات مختلفی دفاع می کند.
سلاح بعدی که در این ویدیو مشاهده می شود، تیرکمان آترئوس است که بارها در تریلرهای بازی، شاهد کشته شدن دشمنان توسط آن به دست فرزند کریتوس بودیم.
در ادامه نیز اطلاعاتی درباره گیم پلی بازی و دشمنان مختلفی که سر راه کریتوس سبز خواهند شد ارائه شده است.
چیزی که کریتوس را در ذهن بازی بازان خدایی بی بدیل کرده است، خشم و غرور و رحمی است که به کسی ندارد. طبق گفته های سازندگان کریتوس این خوی وحشی گری و جاه طلبانه خود را حفظ کرده است و نباید منتظر صحنه های آرامی در بازی باشیم!
همانطور که می دانید در جدیدترین نسخه God of War کریتوس تنها نیست و پسری کوچک بنام آترئوس او را همراهی می کند و شخصیتش در هاله ای از ابهام قرار دارد.
کریتوس در این نسخه وظیفه آموزش و حفاظت از آترئوس را دارد و شاید این شروع یک ادامه بزرگ باشد! کریتوس در جدیدترین عنوان God of War کمتر به انتقام فکر می کند و همانطور که از تریلرهای قبلی بازی برداشت می شود او بیشتر همانند پدری دلسوزمراقب فرزند خود می باشد.
نه به جادو!
سازندگان بازی در ادامه اطلاعات خود گفته اند که کریتوس هنوز هم از قدرت فیزیکی و توانایی هایی که دارد در مبارزات استفاده می کند. در کنار این شاهد این هستیم که آترئوس با جادوهای مختلفی بلایایی را بر سر دشمنان می آورد.
بنا به گفته سازندگان بازی آترئوس برخلاف کریتوس که دل خوشی از جادو و جادوگری ندارد، دارای قدرت های مختلفی است اما آن ها این جادوها را فاش نکرده و تنها به اشاره ای بسنده کرده اند.
از طرف دیگر، از آنجایی که در نسخه جدید God of War دوربین بازی به کریتوس نزدیک تر از قبل است، وی دید کمتری نسبت به اطرافش خواهد داشت (در واقع گیمر دید کمتری خواهد داشت) و به همین دلیل هم آترئوس زمانی که مثلا تهدید خاصی از نقطه ای کور به سمت کریتوس حمله کند، وی را آگاه خواهد کرد.
کریتوس آرام تر از همیشه است!
همانطور که می دانیم کریتوس برای تغییر مسیر زندگی اش به سرزمین اسکاندیناوی پای گذاشته است تا خاطرات شوم یونان را از یاد ببرد.
بنابراین کریتوس در این نسخه آرامش روحی بیشتری نسبت به نسخه های قبلی دارد اما سازندگان گفته اند این به آن معنا نیست که شاهد خشونت و عصبانیت کریتوس در مبارزات نخواهیم بود.
برای مثال اگر در نسخه های قبلی کریتوس دست یک دشمن را جدا می کرد و سپس با ضربات متوالی او را هلاک می کرد، در این نسخه هم همین کار را انجام خواهد داد اما این بار دیگر خبری از آن عصبانیت بیش از حد نخواهد بود.
در واقع نباید انتظار داشت که سبک مبارزه کریتوس عوض شده باشد بلکه وی حداقل از لحاظ روحی، به آرامش بیشتری نسبت به قبل رسیده است و از خشونت فقط برای حفاظت از فرزندش و همچنین زنده ماندن استفاده می کند.
از این گفته ها اینطور برداشت می شود که کریتوس در بازی دارای یک حالت جنون است که در مقابله با برخی دشمنان دچار آن می شود و پس از نابودی آن ها به حالت عادی باز می گردد. درباره این تعادل بین عصبانیت و حالت آرامش گفته شده است که در نهایت به نفع جنبه های داستانی بازی تمام خواهد شد و سازندگان، قادر به روایت داستانی بهتر خواهند بود.
در اخباری که در مراسم Playstation Experience 2017 منتشر شده فهمیدیم که بازی بین ۲۵ تا ۳۰ ساعت گیم پلی دارد که بیشتر از نسخه های قبلی می باشد.
البته در کنار این سازندگان نگران بودند که بازی یکنواخت نشود. بنابراین سازندگان برای پیش گیری از یکنواخت شدن بازی در طولانی مدت، یک سری المان های نقش آفرینی هم به آن اضافه کرده اند و گیمر قادر خواهد بود آیتم های مختلفی در طول بازی پیدا کرده و از آن ها استفاده کند.
همچنین در زمینه مبارزه ها هم شاهد تجربه متنوع تری خواهیم بود؛ جایی که می توانید مثلا از تبر برای مبارزه استفاده کنید یا اینکه با دستان خالی به مصاف دشمنان بروید. البته استفاده از قابلیت های آترئوس هم یکی دیگر از مواردی است که تنوع بیشتری به مبارزه های بازی می دهد.
اگر در گذشته بازی God of War را تجربه کرده باشید می دانید که بازی از سرعت مبارزاتی بالایی برخوردار است و گیمر می تواند با سرعت دشمنان خود را قلع و قمع کند.
به گفته اعضای استودیو سانتا مونیکا سرعت مبارزات بازی در نسخه جدیدی تغییری نخواهد کرد و این بار گیمر کنترل بیشتری روی ضربه های کریتوس خواهد داشت.
بر این اساس کوری بارلوگ، کارگردان بازی، تاکید زیادی داشته که تبر کریتوس که یک المان جدید در بازی محسوب می شود، از همان ابتدا حس خوبی به مخاطب بدهد.
از طرف دیگر سپر کریتوس نیز المانی جدید در بازی است و به گفته سازندگان، هدف از خلق تبر و سپر، دادن حس و حالی وایکینگ گونه به کریتوس بوده است. با این حال تیم سازنده تمایلی به اینکه کریتوس همیشه یک سپر با خودش حمل کند هم نداشت در نتیجه کاری کرد که این سپر در مواقع نیاز ظاهر و پس از آن غیب شود.
البته ابتدا سپر کریتوس از نظر خود سازندگان مشکل بزرگی به حساب می آمد اما پس از تجربه بازی توسط افرادی این ایده در بازی بقای ماند که کریتوس در مقاطعی قادر باشد از سپر خود برای دفع ضربات استفاده کند و سپس آن را از دید خارج کند.
کوری بارلوگ می گوید که در ساخت نسخه جدید بازی خدای جنگ ایده های بسیاری پیش رویشان بوده است.
یکی از این ایده ها درباره حضور آترئوس در کنار کریتوس بوده است که می ترسیده اند مشکلی برای گیمرها از نظر دید وجود داشته باشد و آترئوس به موجودی دست و پا گیر تبدیل شود. بنابراین بارلوگ گفته است که آترئوس باید یک مبارز از راه دور باشد و برای همین منظور از تیر و کمان و جادوهای مختلف برای مبارزه با دشمنان استفاده می کند.
آترئوس کلید پیروزی است!
در ادامه اطلاعات جدید بازی God of War بیان شده است که گیمرها میتوانند از آترئوس در مقاطع مختلف استفاده کنند تا کریتوس دچار مشکل نشود. اما بهره بردن از آترئوس یک کلید مخصوص می خواهد که گیمرها در طول بازی آن را خواهند فهمید.
به اعتقاد سازندگان این مساله و استفاده درست از آترئوس، تاثیر زیادی در مبارزه های بازی خواهد داشت و بسیار تعیین کننده خواهد بود.
در واقع سازندگان اعلام کرده اند که آترئوس جدا از اینکه بار داستانی و احساسی خاصی به بازی می دهد، شبیه به یک سلاح از مجموعه سلاح های کریتوس نیز عمل می کند که استفاده درست از وی در مبارزه ها می تواند بسیار حیاتی باشد.
سازندگان اعلام کرده اند که از همان ابتدادر این فکر بوده اند که آترئوس به موجودی اضافه و فراموش شده تبدیلن شود. بنابراین در تمامی قسمت های بازی هم او به کمک پدرش نیاز دارد و هم کریتوس برای بقا به سرعت و جادوهای آترئوس نیازمند خواهد بود.
در نسخه های قبلی بازی God of War شاهد پازل هایی بوده ایم که با فشردن دکمه ها پشت سرهم کریتوس می توانست آن ها را حل کند.
حال در جدیدترین نسخه از این سری شاهد این توع معماها خواهیم بود؛ البته دیگر خبری از کلیدهای تصادفی نیست و کلیدی که باید بزنید، دقیقا مربوط به همان عملی می شود که کریتوس در حال انجام دادن آن است. این مساله به اعتقاد سازندگان باعث طبیعی تر شدن این صحنه ها خواهد شد.
مسئله دیگری که ذهن بسیاری از گیمرها را بخ حود مشغول کرده است نزدیک شدن دوربین به کاراکتر بازی است که نسبت به نسخه های قبل تغییر بزرگی محسوب می شود ولی بازخوردها به این تغییر کاملا مثبت بوده است و گیمرها از اطمینان خود به کوری بارلوگ خبر داده اند.
سازندگان بازی اعلام کرده اند که این تغییر، چالش خاصی برای خود آن ها به وجود آورده بود. چرا که در این حالت دوربین زاویه دید کمی محدودتر می شود و مثلا دیدن دشمنانی که جثه بزرگتری دارند، با این دوربین مشکل تر حس می شد.
اما از طرف دیگر زاویه دوربین جدید بازی باعث می شود که گیمر از نزدیک شاهد مبارزه های کریتوس با دشمنان باشد و حس و حال نبردهای خونین بازی بهتر به وی منتقل شوند.
سازندگان در رابطه با تغییر زاویه دید بازی نیز گفته اند که گیمر دید محدودتری را خواهد داشت و این باعث خواهد شد تا کریتوس دشمنانی را که از پشت سر می آیند به خوبی نبیند و همین باعث به دردسر افتادن گیمر خواهد شد که به خودی خود عمق گیم پلی را افزایش خواهد داد.
در نهایت اعلام شده است که در بازی God of War گیمر قادر خواهد بود تا قسمتی از بدن دشمنان خود را هدف قرار بدهد و با پرتاب تبر ضربات مهلکی را بر آن ها وارد کند. این مساله باعث می شود تا مبارزه های بازی از آن حالت کلید زدنی صرف خارج شده و حس و حال واقع گرایانه تری داشته باشند.
بازی God of War در سال ۲۰۱۸ بطور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.
- جدیدترین نسخه از سری ویدیوهای Lost Pages of Norse Myth از بازی God of War
نظرات