کمیته المپیک قاره آسیا اعلام کرد که بازیهای ویدیویی رقابتی در بازیهای آسیایی چین در سال ۲۰۲۲ به عنوان رشته ورزشی حضور خواهند داشت. با گیمر همراه باشید.
کمیته المپیک آسیا (OCA) طی جلسهای که روز گذشته داشته است، این تصمیم را گرفته است تا برخی از بازیهای ویدویی که جنبه رقابتی را دارند به عنوان رشتهای قابل فعالیت در بازیهای آسیایی چین در سال ۲۰۲۲ حضور ذاشته باشند.
با توجه به این که صنعت گیم روز به روز پیشرفت میکند و بازیبازان زیادی در سرتاسر جهان به صورت حرفهای همه ساله مسابقاتی را برگزار میکنند، این تصمیم دور از انتظار نبود که بازیهای ویدیویی که حتی به آنها ورزشهای الکترونیکی نیز گفته میشود در المپیک نیز حضور داشته باشند.
همچنین کمیته المپیک آسیا اعلام کرده است که قبل از برگزاری این بازیها در چین، برای بررسی نقات ضعف و بهبودی آنها، این بازیها در مسابقات داخل سالن AIMAG ترکمنستان، شاهد برگزاری مسابقات ورزشهای الکترونیکی خواهیم بود. در این مسابقات بازیهای فیفا ۱۷، بازیهای سبک MOBA و RTA حضور خواهند داشت.
همچنین گفته شده است که بازیهای الکترونیک آرتز (e-Sport) نیز در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور خواهند داشت و مدالهایی برای این بخش در نظر گرفته شدهاند اما محسوب نمیشوند و در رتبهبندی کشورها تاثیری نخواهند داشت.
بیشک حضور بازیهای ویدیویی در عرصههای بزرگتر میتواند جذابتر و هیجانانگیزتر باشد و باید منتظر بازیهای آسیایی سال ۲۰۲۲ در چین باشیم و ببینیم آیا ورزشهای الکترونیکی خواهند توانست مخاطبهای خود را به مکان برگزاری بازیها جذب کنند و موفق ظاهر شوند یا خیر.
نظرات