دیوید کیج در جدیدترین اظهارات خود درباره Beyond: Two Souls اعلام کرده است که این بازی مهم ترین اثر وی در دوران فعالیت حرفه ای اش محسوب می شود. با گیمر همراه باشید.
نظر دیوید کیج درباره بازی Beyond: Two Souls
اگر اهل بازی های غیرخطی و داستان محور باشید حتما دیوید کیج را می شناسید و با بازی های وی آشنایی دارید. Beyond: Two Souls یکی از به یادماندنی ترین آثار کیج می باشد که در سال ۲۰۱۳ برای PS3 منتشر شده و حال شاهد اظهارات جالب کارگردانش نیز هستیم.
Beyond: Two Souls عنوانی است که با روح و روان گیمر کار دارد و در آن از المان های روان شناسی و ماوراءالطبیعه استفاده شده است و در آن بازیگران مطرحی چون Ellen Page و Willem Dafoe ایفای نقش کرده اند.
اما نکته جالب توجه در مورد این بازی این است که دیوید کیج بعد از ۶ سال اعلام کرده است که این عنوان تا به امروز مهم ترین اثر وی در دوران حرفه ایش در عرصه بازی سازی می باشد.
کیج به تازگی با وبسایت Dualshockers مصاحبه ای انجام داده و اطلاعاتی را ارائه داده است که تا به امروز کمتر کسی از زبانش شنیده بود. وی در ابتدا از این بازی و تاثرش بر روند کاری اش گفته است:
«تصور اینکه بازی Beyond: Two Souls تا چه میزان تاثیر در زندگی و کار من داشته و توانسته ام نکات زیادی را در حین ساختن آن یاد بگیرم، سخت و غیر قابل باور است. بازی Beyond احتمالا مهم ترین بازی دوران حرفه ای من بهعنوان کارگردان و نویسنده باشد.»
بیشتر بدانید: ۱ + ۲ بازی دیوید کیج در راه PC
ساخت Beyond: Two Souls به دیوید کیج یاد داده است که می توان مسائل سخت و پیچیده را در قالب بازی های ویدیویی بیان کرد و راه حل های فوق العاده ای را برای آن ها پیدا کرد:
«ساخت بازی برای من تمرینی بود که ثابت کنم بازی های ویدیویی نیز می توانند موضوع های حساسی چون خودکشی، هویت و مسایل شبیه آن ها را بیان کنند. در ابتدا برای توضیح دادن مسایل اساسی و مهم چالش های زیادی سر راهم قرار داشت.»
در ادامه از کیج درباره آخرین ساخته اش یعنی Detroit: Become Human پرسش شده و از او خواسته اند تفاوت های بین این عنوان و بازی Beyond: Two Souls را باین کند:
«من اعتقاد دارم اگر Beyond نوشته نمی شد، بازی Detroit کاملا با چیزی که الان شاهد آن هستیم تفاوت داشت.»
دیوید کیج درباره تیم بازیگری Beyond: Two Souls می گوید:
«همکاری با بازیگران با استعدادی چون الن پیج و ویلم دفو کمک زیادی کرد تا بتوانم به کارگردان بهتری تبدیل شوم.
نوشتن لحظات متفاوت از زندگی شخصیت ها علاوه بر اینکه مشکل ساز بود، هیجان انگیز نیز است؛ این کار باعث شد درک کنم هر لحظه از زندگی چطور با هم در ارتباط است و چگونه هر تصمیمی که می گیریم شخصیت ما را شکل می دهد.»
با اینکه دیوید کیج Beyond: Two Souls را مهم ترین اثر خود معرفی می کند اما نظرات مختلفی درباره این اثر تا به امروز منتشر شده و نمره ۷۰ به آن اختصاص داده شده است که در بین ساخته های این کارگردان خلاق کمترین نیز می باشد!
دیوید کیج اعتقاد دارد بعد از گذشت شش سال از عرضه بازی، Beyond: Two Souls به دلیل شخصیت ها و داستانی که روایت می کند، همچنان تجربه جذابی را همراه خود دارد:
«مردم از زمانی که بازی عرضه شد، با داستان و شخصیت های درون آن آشنا شدند. ما اعتقاد داریم تجربه احساسی که از آن داشتند هنوز هم سالم و دست نخورده باقی مانده است. در زندگی چقدر خود را برای نجات کسی که دوست دارید وقف می کنید؟ اکنون که این سوال را می پرسم باید برگردیم به Heavy Rain؛ در آن بازی هم ماموریت شخصیت جودی و سفری که در زندگی خود انجام داد، توانست به یک تجربه عمیق تبدیل شود.
یکی از نکاتی که درمورد بازی های داستان محور وجود دارد این است که می توانند زمان را پشت سر بگذارند. این سبک از بازی ها با تکنولوژی و گرافیک کاری ندارند، بلکه تمرکز اصلی روی بیان احساساتی چون ترس، عشق، امید و رهایی است؛ به ما شخصیت واقعی و همچنین آدمی را که دوست داریم به آن تبدیل شویم نشان می دهند.
به خاطر تمام این دلایل است که به نظر من تجربه آن ها هنوز هم بعد از گذشت چندین سال از عرضه بازی، قوی و لذت بخش باقی مانده است.»
با توجه به سابقه درخشان Quantic Dream باید قبول کرد که این استودیو بازی سازی تمرکز زیادی بر روی مسائل مهم و پیچیده می کند و گفته های دیوید کیج هم مهر تاییدی بر آن ها می باشد.
نظرات