بر اساس گزارش جدید از سایت تحلیلگر صنعت بازی های دیجیتالی SuperData Research درآمد بازی ها و محتوای مربوط به بازی در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۰۵ میلیارد دلار است. با گیمر همراه باشید.
۲۰۱۷ بزرگترین سال برای بازی های دیجیتالی و رسانه های تعاملی بود. ایجاد پلتفرمی از بازی های دیجیتالی با چشم اندار جدید و رو به رشد مانند eSports، واقعیت مجازی و محتوای ویدیویی بازی های دیجیتالی منجر به ایجاد یک بازار پویا شده که نشانه هایی از کند شدن را نشان نمی دهد. حال می خواهیم آمارهای سال ۲۰۱۷ را به شما نشان دهیم.
یکی از هر سه نفر در جهان (۲.۵ میلیارد نفر) یکی از بازی های رایگان (Free-to-Play) پلتفرم های گوشی هوشمند و PC را بازی می کنند. همین بازی های رایگان ۸۹% بازار، با ارزش ۸۲ میلیارد دلار را در اختیار دارد.
بازی های موبایل
مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۷ حدودا ۱۴ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۶ برای بازی های موبایل خرج کردند. بازی های مانند Arena of Valor و Fantasy Westward Journey از ناشران آسیای مانند Tencent و NetEase به رشد ۳۱% بازی های موبایل در سراسر جهان کمک شایانی کرده است.
بازی های کنسول و PC
عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds موفقیت آمیز ترین بازی ۲۰۱۷ بود که در هشت ماه توانست ۷۱۲ میلیون دلار درآمد کسب کند. این رقم دو برابر درآمد عنوان دوم یعنی Overwatch می باشد. PlayerUnknown’s Battlegrounds باعث شد بازیکنان بیشتری به سبک Battle Royale جذب شده و راه را برای بازی های مشابه مانند Fortnite و Knives Out هموار سازند.
مسابقات eSports
eSports با ۷۵۶ میلیون دلار درآمد سال خوبی را پشت سر گذاشت که پیشبینی می شود در سال ۲۰۱۸ تبدیل به یکی از کسب و کار های میلیارد دلاری تبدیل شود. عناوین محبوبی مانند League of Legends و Overwatch باعث شدند تا مخاطبان قابل توجهی (۲۵۸ میلیون نفر) جذب تماشای مسابقات شوند.
بعد از بازی ها، کاهش قیمت هدست های واقیت مجازی و محصولاتشان دراین حوزه باعث شد تا درآمد ماهانه این پلتفرم ۳۷% در سال ۲۰۱۷ افزایش یابد. فروش محصولات Oculus Rift و HTC Vive به شدت افزایش یافته و در فضای کنسولی PlayStation VR با انتشار نسخه های VR بازی های محبوبی مانند: Resident Evil و The Elder Scrolls جهشی بزرگ در فروش کرده است.
آیا شما هم در سال ۲۰۱۷ برای بازی های دیجیتالی پول خرج کردید؟
نظرات