هیدئو کوجیما به تازگی توییتهایی را منتشر کرده است و نظر خود را درباره تفاوتهای فیلمسازی و بازیسازی گفته است. با گیمر همراه باشید.
هیدئو کوجیما که طی دهه گذشته توانسته جایگاه بسیار خوبی را برای خود در بین بازی بازان جهان بدست آورد و خالق سری بازی های Metal Gear می باشد. او در حال حاضر استودیو بازی سازی مستقل خود را با نام Kojima Productions دارد و مشغول شاهکاری بنام Death Stranding است.
کوجیما در توییتر خود از تفاوت های فیلم سازی و بازی سازی گفته است و برای مثال به صحنه ی یک راهرو در بازی و فیلم اشاره کرده است:
“ساخت صحنهی راهرو ممکن است راحت و ساده به نظر بیاید، اما عناصر بسیاری وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، اینکه درهای این راهرو باز شوند یا خیر، یا اینکه آیا کسی در آن اطراف حضور داشته باشد یا خیر.
همچنین باید در نظر بگیریم که بازیکن در زمان خاصی، چه احساسی ممکن است داشته باشد.”
به نظر میرسد که توییتهای او همچنین شامل این مفهوم میشد که حداقل برای بازیهای اکشن بزرگ، اینکه وظیفهی ساخت بازی به کمپانیهای دیگر محول شود، میتواند چشمانداز مناسبی به همراه نداشته باشد.
کوجیما گفت:
“یک بازی اکشن هیچگاه نمیتواند با سفارش ساخت بخشهای مختلف به کمپانیهای دیگر و در نهایت جمعآوری این بخشها در قالب یک بازی، به نتیجهی مطلوب برسد.
اگر تصمیمگیری و نظارت بر پروژه با تاخیر مواجه شود، بازدهی تولید کاهش مییابد و در نتیجه باعث دوبارهکاری میشود. برای اجتناب از این موضوع، در طول مراحل توسعهی بازی باید تطبیقسازی روزانهی کوچکی انجام شود. وقتی تمام قسمتها در کمپانیهای مختلفی ساخته میشوند، بخشهای ساختهشده نمیتوانند به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. برای همین مهم است که هر روز جزئیات را بازبینی کنیم.”
هیدئو کوجیما باز هم درباره بازی Death Stranding حرفی نزد و از گفته های او چیزی درباره این بازی برداشت نمی شود ولی مطمئنا تجربیات او در ساخت این عنوان باعث شده است که چنین سخنانی را با دیگران در میان بگذارد.
بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۸ بطور انحصاری برای PS4 منتشر خواهد شد.
نظرات