جدیدا استودیو Kojima Productions درباره صحنههای مختلف بازی Death Stranding و مه گرفتگیهای بینظیر آن اطلاعاتی را منتشر کرده است. با گیمر همراه باشید.
Death Stranding یکی از عناوین مورد انتظار پلیاستیشن ۴ است که بدست نابغه صنعت گیم یعنی هیدئو کوجیما و در استودیو اختصاصی او در حال ساخت میباشد.
کوجیما تا بحال اطلاعات اندکی را درباره داستان و روند ساخت بازی منتشر کرده است و این باعث شده است تا بسیاری از طرفداران کوجیما نسبت به این بازی هیجان بیشتری نشان بدهند.
کوهی ایشیاما (Kohei Ishiyama) از استودیوی کوجیما پروداکشنز و گیلام دِ کارپنتیر (Giliam de Carpentier) از استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، با حضور در رویداد Siggraph 2017 در خصوص قابلیتهای موتور بازیسازی دسیما (Decima) صحبت کردهاند. آخرین بازی ساخته شده با این موتور، Horizon: Zero Dawn است که به خوبی قدرت بالای آن را به نمایش میگذارد.
از سوی دیگر، کوجیما نیز با استفاده از همین موتور و همکاری با استودیوی گوریلا گیمز به توسعه بازی Death Stranding مشغول است.
همانطور که میدانیم کوجیما همیشه در پی خلق شگفتی میباشد و از این رو میباشد که ایشیاما و کارپنتیر بیان داشتهاند که توسعهدهندگان، سیستم مه جدیدی برای این موتور بازیسازی خلق کردهاند که این امکان را میدهد تا شاهد انعطافپذیری هنری بیشتری در جو موجود در بازی باشیم. در حال حاضر، موتورهای بازیسازی از چیزی که با نام «پراکندگی اتمسفر پیشساز» یاد میشود، برای خلق تصاویر واقعی از مهگرفتگی استفاده میکنند اما این ویژگی قابلیت تغییر رنگ یا تراکم مه را محدود میکند.
نو آوری جدیدی که استودیو Kojima Productions و استودیو گوریلا گیمز انجام دادهاند این است که آنها دو مدل «پراکندگی اتمسفر پیشساز» را با مدل analytic height fog ترکیب کردهاند که این امکان را به بازیساز میدهد تا با استفاده از یک مدل، به تصاویر واقعی و منعطفپذیر هنری دسترسی داشته باشد.
تا بحال تاریخی برای عرضه بازی Death Stranding بیان نشده است اما از گفتههای کوجیما برداشت میشود که در سال ۲۰۱۸ باید منتظر انتشار این بازی برای PS4 و احتمالا رایانههای شخصی باشیم.
نظرات