پیش از این شما را با نحوه برگزاری نمایشگاه TGC 2017 تهران و نیز نتیجه یکی از کنفرانس ها، آشنا ساختیم. حال نوبت آن است که یکی از نوآوری های این نمایشگاه را با مصاحبه اختصاصی به شما معرفی کنیم. با گیمر همراه باشید.
وقتی در یکی از غرفه های نمایشگاه متوجه استارت آپ آریو شدیم، خواستیم تا مصاحبه ای با موسس ارشد این شبکه داشته باشیم. آریو یک شبکه اجتماعی و فروشگاه بازی بوده و به شما امکان ارتباط بین دیگر سازندگان و بازیکنان را می دهد. در آریو بازی سازان می توانند بازی های خود را به صورت رایگان و یا پولی، برای فروش، در اختیار بازیکنان قرار دهند. بازیکنان نیز می توانند با به اشتراک گذاری تجربه خود از بازی ها به صورت متن، عکس و ویدیو همانند سایر شبکه های اجتماعی، لذت بازی را با دوستانشان تقسیم کنند.
در ادامه با مصاحبه تیم گیمر با آقای کوروش عباسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی آریو، همراه باشید…
_سلام و وقت بخیر، لطفا پروژه خودتون رو به ما معرفی کنید
“با سلام، با کمال میل: آریو یک شبکه اجتماعی بازی بوده و می تواند پلی میان بازکنان و بازی سازان واقع شود. علاوه بر تفریح مجازی، شما می توانید از فروشگاه هم بهره مند شوید. آریو همانند شبکه اجتماعی اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که لحظه های خاص از تجربه بازی رو در پیج خودتون به اشتراک بذارین و با ویژگی هایی مثل لایک و کامنت به پست ها بیشتر حس بدین.”
_ما (تیم گیمر) علاوه بر داشتن سایت اخبار بازی، تیم بازی سازی هم داریم؛ آریو چه کمکی می تواند به ما بکند؟
“بسیار عالی. شما می تونید در آریو بازی های ساخته شده توسط تیم خودتان را به فروشگاه گذاشته تا مخاطبان را بسوی خود جذب کنید. در نتیجه هرچقدر بازی تان خوب باشد می توانید فروش بیشتر هم داشته باشید. و یا می توانید صفحه ای را با اسم شرکت یا بازی خودتان باز کرده و با گذاشتن پست ها در قالب عکس یا ویدیو بینندگان را به سمت پروژه خود هدایت کنید.”
_خیلی خوب. حالا برای سایت ما که مختص خبر و تحلیل بازی هاست، آریو می توانددر پیشرفت آن چه نقشی داشته باشد؟
“ببینید کار ما در اصل هدفش بازی سازها و گیمرهاست، ولی برای شما هم می تواند مفید واقع شود. شما می توانید یک پیج با نام سایتتان باز کنید و با جذب ممبرهای شبکه ما که کم هم نیست، سایتتون رو بیشتر به رخ بکشید و در نتیجه بازدید سایتون بالا بره چراکه ما در هنگام آغاز کارمون با پانصدهزار کاربر شروع خواهیم کرد.”
_چه زمانی کارتان بطور رسمی شروع خواهد شد؟
“آریو استارت کار خودش رو بعد از دو هفته میزنه و در این نمایشگاه درحال تست نسخه بتای اپلیکیشن و نیز دریافت بازخوردها از طرف حاضرین هست.”
_می توانم بپرسم که چطور در ابتدای کار مخاطبان را سمت خود جذب خواهید کرد؟
“بله، حتما؛ ما با قرار دادن جایزه های ماهانه تشویقی رو برای دعوت کاربران به سمت آریو تعیین کردیم. این جوایز بسیار متنوع بوده و مسلما کاربر با دیدنیش شگفت زده خواهد شد!”
_هدف شما چه پلتفرم هایی است؟
“ما در شروع کار سیستم عامل های اندروید و ویندوز رو پشتیبانی خواهیم کرد، اما مطمئنا در آینده شاهد پلتفرم های دیگر نیز خواهید بود.”
_از جایزه هایتان بگویید
“جایزه ها به این شکل نیست که صرفا با قرعه کشی به کاربران داده شود، بلکه کابر با عضو شدن در شبکه آریو و جمع کردن سکه با فعالیت در شبکه ما می تونه شانس خودش رو ببره بالا تا در قرعه کشی در اولویت قرار بگیره. جایزه ها نیز از پلی استیشن ۴ گرفته تا صندلی مخصوص بازی و موتور چهارچرخ. البته تعداد و تنوع این جایزه ها در آینده ای نزدیک بیشتر خواهد شد و ممکن است جایزه های خیلی بزرگی برای دادن تعبیه شوند.”
_واقعا آریو در ایران یک ایده و نوآوری محسوب می شود، تبریک می گوییم!
“ممنون، امیدوارم که پروژه ما بدرد تیم بازی سازی و همچنین سایت خبری شما بخورد.”
_چراکه نه، بی نهایت سپاسگزارم، خداحافظ شما.
“یک لحظه لطفا! بسته ما خدمت شما، خداحافظ.”
منتظر مقاله های دیگر از رویداد TGC 2017 باشید.
نظرات