هیدئو کوجیما که در حال حاضر مشغول به ساخت بازی Death Stranding است گفته است که علاقه به ساخت فیلم دارد اما فعلا این کار ممکن نیست. با گیمر همراه باشید.
کمتری کسی است که درگیر گیم و دنیای بازی باشد و هیدئو کوجیما را نشناسد. کوجیما به تازگی اطلاعاتی را درباره بازی جدیدش یعنی Death Stranding، در جشنواره تریبکا گیمز (Tribeca Games) منتشر کرده است و همچنین او در مصاحبهای گفت علاقه به ساخت فیلم نیز دارد اما کوجیما در ادامه گفت که وقوع چنین اتفاقی فعلا محتمل نیست و شاید هرگز امکانپذیر نباشد.
کوجیما در ادامه گفت:
“من عاشق فیلمها هستم و قطعا روزی از ساخت فیلم هم استقبال خواهم کرد؛ اما در حال حاضر امکانش نیست. حداقل تا پایان پروژه Death Stranding امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.”
او در ادامه از نگرانی خود درباره ساخت فیلم گفت:
“من به قدری عاشق فیلم هستم که اگر ساخت یک فیلم را شروع کنم، شاید هرگز نتوانم آن را به سرانجام برسانم. مردم به من میگویند که برای ساخت فیلم خیلی سختگیر هستم و از آنجایی که همیشه ایراداتی میبینم و میخواهم آنها را درست کنم، بنابراین ممکن است ساخت یک فیلم را هرگز به پایان نرسانم.”
همچنین کوجیما در پاسخ به سوالی که آیا دوست دارد فیلمی از بازیهای خود بسازد یا به دنبال موضوع جدیدی برود، گفت گزینه دوم بهنر است و درباره هزینه ساخت فیلمش هم گفت که ممکن است یک فیلم با یک لوکیشن و یک کاراکتر بسازد و یا فیلمی با هزینه هنگفت بسازد، اما هیچ یکی از اینها را تایید نکرد و هیچ اطلاعاتی در این مورد بروز نداد.
Jordan Vogt-Roberts در حال حاضر، فیلمی بر اساس سری بازیهای متال گیر میسازد.
افسانهای بنام کوجیما!
کوجیما در ۲۴ آگوست سال ۱۹۶۳ در توکیوی ژاپن متولد شد. وقتی وی هنوز کوچک بود با خانوادهاش به شهر Shiraski و چندی بعد به کاوانیشی مهاجرت کرد.
در ابتدا مایل به هنرپیشگی و تصویرگری بود ولی بالاخره به سراغ نوشتن داستانهای کوتاه رفت. او داستانهای خود را به مجلات ژاپنی میفرستاد ولی هیچ یک از آن مجلات داستانهای کوجیما را برای چاپ شدن مناسب ندانستند. داستانهایی که کوجیما برای مجلات میفرستاد اغلب ۴۰۰ صفحهای بودند در حالی که مجلات خواهان داستانهایی حداکثر ۱۰۰ صفحهای بودند.
سرانجام او تمرکز خود را همراه با یکی از دوستانش بر روی فیلم سازی متمرکز کرد. وی در دانشگاه به رشته اقتصاد رفت و وقتهای اضافهای را که داشت به بازی کردن بازیهای کوچکی که خود ساخته بود روی آورد. هر روز که میگذشت علاقه وی به بازیسازی بیشتر میشد تا اینکه در سال چهارم دانشگاه با اعلام این خبر که میخواهد به صنعت بازیسازی بپیوندد همه را متحیر کرد؛ این در حالی بود که در ابتدا وی رویای کارگردانی را در سر میپروراند.
در ۱۹۸۶ وارد کونامی شد و پروژه متال گیر (Metal Gear) را آغاز کرد. این بازی در سال ۱۹۸۷ در ژاپن و بعضی از نقاط اروپا عرضه شد. نتیجه کار فوقالعاده از آب در آمد و فکر ساخت عناوینی دیگر از این بازی موفق به ذهن سازندگانش افتاد. با انتشار متال گیر سالید بر روی کنسول پلیاستیشن؛ شهرت کوجیما بینالمللی شد و وی به عنوان فردی مشهور در بین رسانههای بازی مطرح گشت. تاکنون بازیهای زیادی از سری موفق متال گیر منتشر گشته است که آخرین آنها متال گیر سالید ۵: فانتوم پین (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) در سال ۲۰۱۵ است.
پس از جدایی از کونامی، کوجیما در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد که استودیو کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) به عنوان یک استودیو مستقل، بازتاسیس شده و طبق بیانیه مشترک همکاری با سونی اینتراکتیو انترتینمنت، بازی جدید این استودیو یعنی Death Stranding نیز به شکل انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
نظرات