هیدئو کوجیما، در جدیدترین اخبار بازی جدید خود، از روند ساخت بازی و شخصیت اصلی بازی توضیح داده است و اطلاعات دیگری را نیز منتشر کرده است. با گیمر همراه باشید.
Death Stranding عنوان جدیدی است که نابغه دنیای صنعت گیم یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در حال ساختش است و به تازگی و در طی جشنوارهی Tribeca Games اطلاعات نسبتا مهمی را از بازی به هواداران خود عرضه کرده است.
کوجیما در این جشنواره و در مصاحبهای گفته است که از ابتدا و قبل از شروع به ساخت بازی، این نظر را داشته تا به جای شخصیتهای کامپیوتری و ساختگی، از بازیگران واقعی در این بازی استفاده کرده است و علت این کار را غیر قابل پیشبینی بودن حرکات آنها بیان کرده است که بر اساس این توضیح باید منتظر عکسالعملها و حراتی خارقالعاده در این بازی باشیم.
همچنین کوجیما گفته است کار به روش سنتی و شبیهسازی کامپیوتری دیگر جذابیتی ندارد و به دنبال تجربهای جدید است و به همین خاطر است که از نورمن ریدس (Norman Reedus) به عنوان پروتاگونیست بازی استفاده کرده است تا صحنهها و عملکردهای شخصیت اصلی و دیگر کاراکترهای بازی بسیار طبیعی و قابل لمس جلوه کند.
در تریلری که از بازی Death Stranding منتشر شده است، مشاهده میکنیم که در ابتدا شخصیت اصلی بازی به صورت برهنه ظاهر میشود که هیدئو کوجیما در این باره میگوید:
“میخواستیم در ابتدا هواداران بدن عریان ریدس را رویت کنند، اما بعد از این او را در لباسها، مدل موها و بهمراه تجهیزات مختلف خواهید دید.”
کوجیما بیان داشت که بازی به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد و او در ادامه گفت که مراحل ساخت بازی بسیار خوب پیشرفته و تیم سازنده در حال تکمیل کاراکترها و سیستم بازی هستند و در کل پروژه ساخت بازی، روند خوبی را پشت سر میگذارد.
در ادامه کوجیما برای توضیح دقیق روند توسعهی بازی Death Stranding گفت:
“تصور کنید که شخصیت نورمن ریداس در حال قدم زدن در شهر نیویورک است (البته مکان بازی نیویورک نخواهد بود و این تنها یک مثال ساده برای درک بیشتر موضوع است)،.ما در تلاش هستیم تا با بهکارگیری موتور بازیسازی Decima چیزی را خلق کنیم که دقیقا شهر نیویورک را به تصویر بکشد و با لحاظ کردن مقیاسهای درست، اثری را تحویل علاقهمندان دهد که در نهایت، حس خوبی را به آنها منتقل کند. به عنوان مثالی دیگر فرض کنید که کاراکتر اصلی داستان وارد یک رستوران ایتالیایی میشود؛ اینکه به محض ورود، چه کسانی را ملاقات خواهد کرد یا چه چیزی خواهد خورد و تمامی جزئیات ریز و درشت از پیش برنامهریزی خواهند شد.
چیزی که در حال حاضر بر روی آن کار میکنیم این است که چه نوع میزی در آنجا وجود داشته باشد، چه گفتگوی خاصی بین افراد رد و بدل شود، چه چیزی توسط شخصیتها میل شود و بهطور کلی همهی جزئیات ملاک قرار میگیرند.”
توسعه بازی به دست تیم سازنده در حال تکمیل است و کوجیما بیان داشته است اگر قصد خلق کردن یک کاراکتر جدید را داشته باشد به سراغ طراح هنری بازی، یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa)، میرود که پس از خلق طرح مفهومی شخصیت مورد نظر، به مرحلهی بعدی برای مدلسازی سهبعدی خواهد رفت. اگر پروسهی ساخت با مشکلی مواجه شود آنها فوراٌ به سراغ شینکاوا میروند و به همین خاطر، همه چیز مداوم در حال تغییر است.
شاید جالبترین بخش مصاحبه کوجیما این باشد که گفته است؛ طرح شخصیت سالید اسنیک که در Metal Gear Solid دستمالی به سر بسته را از کاراکتر رابرت دنیرو در فیلم The Deer Hunter (سال ۱۹۷۸) الهام گرفته است.
نظرات