آخرین نسخه از سری متال گیر هم منتشر شد ولی نمراتی که این عنوان دریافت کرده هیچگاه در حد و اندازه های این سری نمی باشد و باید این عنوان را یک شکست را به پای سازندگانش زد. با گیمر همراه باشید.
Metal Gear Survive
- سازنده و ناشر: کونامی (Konami)
- تاریخ انتشار: ا اسفند
- پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر
- سبک: اکشن – تلاش برای بقا
همیشه بازی های متال گیر را در اوج دیده ایم و حال شاهد این هستیم که این سری بدون حضور هیدئو کوجیما رو به زوال و نابودی است.
Metal Gear Survive اولین نسخه از سری متال گیر می باشد که کوجیما کارگردان آن نمی باشد و همچنین محتوای اصلی بازی بر مبنای نابودی زامبی ها پیش می رود.
قبل اینکه سراغ نمره های Metal Gear Survive برویم، بد نیست کمی بیشتر با این بازی آشنا شویم.
داستان این نسخه، بین نسخه های Ground Zeroes و Phantom Pain روایت می شود که پس از خارج شدن بیگ باس از Mother Base، یک کرم چاله ظاهر شده و این پایگاه را با تمام نیروهایش به یک جهان موازی می برد؛ جهانی که در آن، موجوداتی زامبی-مانند حکمرانی می کنند و حال سربازها، باید با کمک یکدیگر برای بقا در این محیط بی رحم تلاش کرده و راهی برای برگشتن به جهان خودشان پیدا کنند.
Metal Gear Survive دارای حالت های داستانی و چندنفره است و مواردی مثل امکان شخصی سازی نیروها نیز در این بازی وجود دارند.
اگر کونامی Metal Gear Survive را با یک نام دیگر معرفی می کرد و تبلیغات بهتری برای آن تدارک می دید، بازی می توانست یکی از آثار موفق فصل بهار باشد. با این حال انتخاب نام متال گیر برای این بازی، باعث شده تا بار سنگینی روی دوش Metal Gear Survive باشد.
با اینکه بازی گیم پلی خوبی دارد، اما در طول تجربه آن همواره حس می کردم که یک جای کار در این اثر می لنگد. در مجموع، می توان گفت که کاملا مشخص است که هیدیو کوجیما هیچ تاثیری روی ساخته شدن این بازی نداشته است.
Metal Gear Survive یک بازی خوب در سبک تلاش برای بقا است و مواردی مثل جمع آوری منابع یا ساخت و ساز آن هم لذت خاص خود را دارند.
Metal Gear Survive قطعا قابل مقایسه با نسخه های مخفی کاری متال گیر نیست و فاقد المان های تعریف کننده این بازی ها است. با این حال ترکیب یک سری ایده های قدیمی و نو در این بازی، باعث شده تا Metal Gear Survive جذابیت های خاص خودش را داشته باشد.
Metal Gear Survive تنها به این دلیل که از یک بازی متال گیر انتظار بالایی داریم اثر ضعیفی نیست؛ بلکه حتی اگر این بازی را به شکل یک اثر مستقل هم بررسی کنیم، مشکلات آن قابل انکار نیستند.
به جز بخش Co-Op بازی که پتانسیل خوبی دارد و شاید در آینده وضعیت آن بهتر هم بشود، دیگر بخش های بازی بسیار سطحی و خسته کننده هستند. در واقع پس از ۷۰ ساعت بازی کردن این بازی و جمع کردن مقدار زیادی چوب و آهن و موارد دیگر، در نهایت به این نتیجه رسیدم که وقتم را پای این بازی هدر داده ام.
قطعا اصلی ترین نقطه ضعف بازی Metal Gear Survive سیستم پرداخت درون برنامه ای بد آن و همچنین نبود آن حس و حال درگیر کننده سری متال گیر در این بازی است که باعث می شوند همان حس خوشایندی که در اوایل بازی بهتان دست می دهد هم خیلی زود از بین برود.
Metal Gear Survive اصلا آن بازی افتضاحی که خیلی ها انتظارش را داشتند نیست؛ با این حال به چیزی بهتر از یک بازی معمولی هم تبدیل نمی شود.
افرادی که بتوانند ساعات اولیه بد بازی را تحمل کنند، در ادامه با داستان نسبتا خوبی روبرو خواهند شد و المان هایی از یک بازی تلاش برای بقای مناسب را تجربه خواهند کرد.
اما در مجموع، وقتی بازی را دنباله ای برای سری ۳۰ ساله متال گیر بدانیم و آن را با اثری مثل Phantom Pain مقایسه کنیم که Survive هرگز توان خارج شدن از سایه آن را ندارد، پیشنهاد کردن بازی به گیمرها کار بسیار سختی می شود.
Metal Gear Survive به شکلی غیرمنطقی سخت و چالش برانگیز است و با اینکه ایده هایی از یک بازی تلاش برای بقای خوب را می توان در این اثر دید، اما فشاری که بازی شما را وادار به تحملش می کند، باعث می شود که لذت بردن از ویژگی های مناسب آن هم کار سختی باشد.
میانگین نمرات بازی Metal Gear Survive
متاکریتیک: ۶۲
اوپن کریتیک: ۶۳
نظرات