علت عدم استفاده از موتور بازی‌سازی فراست بایت در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

علت عدم استفاده از موتور بازی‌سازی فراست بایت در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

احمد هاتفی ۰۴ تیر ۱۳۹۸ دیدگاه ها

کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order جدیدا مصاحبه ای انجام داده و طی آن از دلایل خود برای عدم استفاده از فراست بایت به عنوان موتور ساخت این عنوان گفته است. با گیمر همراه باشید.

 

علت عدم استفاده از موتور بازی‌سازی فراست بایت در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order جدیدترین نسخه این مجموعه پر سر و صدا می باشد که در رویداد EA Play 2019 نیز نمایش جذابی داشت ولی نکته جالب توجه این بود که اعلام شد این بازی توسط موتور بازی سازی Unreal 4 ساخته شده و فراست بایت حتی در لیست گزینه های سازندگان نبوده است.

به تازگی «استیگ آزماسن» کارگردان بازی و «وینس زامپلا» مدیر عامل استودیو ریسپاون، دربراه عدم استفاده تیم سازنده از موتور بازی سازی Frostbite گفته اند:

«زمانی که این تیم را تشکیل دادیم، حتی قبل از آغاز Star Wars، من تنها عضو تیم بودم و می‌ دانستیم که باید افراد بیشتری را استخدام کنیم و لازم بود که خود را به یک تیم کامل تبدیل کنیم. من شروع به تحقیق در مورد موتور گرافیکی Unreal کردم.

همچنین گزینه‌ های دیگری هم وجود داشتند؛ یادتان باشد که در این بازه ما جزوی از الکترونیک آرتز نبودیم و فراست‌ بایت هم جزو گزینه‌ های‌ مان نبود. من شروع به فکر کردن کردم که این موتور گرافیکی برای توسعه‌ های شخصی بسیار قدرتمند است و سازنده می‌ تواند کارهای متفاوت و متنوعی را با آن انجام بدهد. تصور کنید که کل تیم چه کارهایی را می‌ تواند با آن انجام بدهد. از این تصمیم بسیار خوشحالم.»

وی در ادامه گفته است که ما مجبور نبودیم از موتور فراست بایت استفاده کنیم و یا برای همکاری با EA موتور خود را تغییر دهیم.

آزماسن می گوید که تا به حال در استودیو Respawn از موتور فراست بایت استفاده نشده و بجز بازی جدید استار وارز آن ها از موتور Source که متعلق به کمپانی Valve است استفاده می کرده اند.


بیشتر بدانید: مزایای پیش خرید بازی Star Wars Jedi: Fallen Order


زامپلا، مدیر عامل استودیو ریسپاون در ادامه می گوید:

«فراست‌ بایت یک موتور داخلی برای الکترونیک آرتز به‌ حساب می‌ آید. در زمان شروع ساخت بازی، ما جزوی از الکترونیک آرتز نبودیم و حتی برای ما هم در دسترس نبود.

در حال حاضر فراست‌ بایت برای ما در دسترس است، اما ما انتخاب می‌ کنیم که بهترین تصمیم برای پروژه‌ مان کدام گزینه است، زیرا می‌ خواهیم کاربران بهترین تجربه را کسب کنند و سرگم شوند. ازاین‌ رو تکنولوژی که استفاده می‌ کنیم، مهم‌ ترین رکن توسعه است.»

همچنین ویدویی از این گفتگو منتشر شده است که در آن می توانید صحبت های عوامل سازنده بازی  در رباطه با موتور بازی سازی این عنوان را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات گیمر 

منبع:

DualShockers

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط
دیدگاه ها