موشکافی Death Stranding؛ چرا فراتر از یک شاهکار است؟

موشکافی Death Stranding؛ چرا فراتر از یک شاهکار است؟

علیرضا زمانی ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ دیدگاه ها

بدون شک هیدئو کوجیما یکی از بهترین بازی‌سازان صنعت است اما بازی جدیدی او، Death Stranding، چگونه خواهد بود؟ با گیمر همراه باشید تا آنچه از این بازی میدانیم را بررسی و موشکافی کنیم.

 

موشکافی Death Stranding؛ چرا فراتر از یک شاهکار است؟

بعدازاینکه کوجیما در سال ۲۰۱۵ شرکت Konami را ترک کرد برای همه سؤال بود که قدم بعدی او چه خواهد بود. آیا او با یک گروه کوچک شروع به ساخت بازی‌های مستقل خواهد کرد یا اینکه به‌کل صنعت بازی را ترک می‌کند. ولی حالا به نظر می‌رسد که او دارد بهترین بازی خود را می‌سازد.
ما اولین آشنایی خود با Death Stranding را در E3 2016 داشتیم و از همان ابتدا معلوم بود که از این عنوان رمز و راز خیلی زیادی اطراف خود خواهد داشت. و همین‌گونه هم شد!

 

هیدئو کوجیما خود معروف به ساخت بازی‌هایی با داستان‌ها، موضوعات و شخصیت‌های بسیار پیچیده و فلسفی است که سری بازی‌های فوق‌العاده‌ی Metal Gear Solid نشانی بر آن است. و حالا که دیگر سایه‌ی یک ناشر بالای سر او نیست به نظر می‌رسد که او دارد یک بازی بسیار عمیق و فلسفی می‌سازد.

 

تریلری که در Game Awards سال ۲۰۱۷ منتشر شد به ما قسمت کوچکی از دنیای عجیب‌وغریب Death Stranding را نشان داد. در این تریلر ما توانستیم نگاهی نزدیک به خطراتی که دنیای بازی را تحدید می‌کنند داشته باشیم، هیولاهایی که جهان بازی را اشغال کرده‌اند ببینیم، نگاهی نزدیک به شخصیت اصلی Sam که توسط Norman Reedus ایفای نقش شده است داشته باشیم و به اهمیتی که بچه‌های داخل کپسول‌ها برای زنده ماندن در این دنیای خطرناک دارند پی ببریم.

Norman Reedus در نقش Sam

Norman Reedus در نقش Sam

ولی این تریلر سؤال‌هایی را نیز در ذهن ما ایجاد کرد؛ این هیولاها چه هستند؟ از کجا آمده‌اند؟ و چرا آماده‌اند؟ ولی مهم‌تر از همه نقش Sam و ما در این ماجرا چیست؟
البته به نظر می‌رسد برای اینکه پاسخ این سؤالات را بدانیم باید تا انتشار بازی صبر کنیم.

 

به نظر می‌رسد آمریکا از جمله کشورهایی باشد که در بدترین شرایط قرار دارند. در تریلر ما می ۲۰۱۹ جمله‌ی “کارش تمومه” برای آمریکا استفاده می‌شود. همچنین در این تریلر ما نگاه کوتاهی نیز به رئیس‌جمهور آمریکا که در کاخ سفید روی یک تخت بیمارستان بستری‌شده است میندازیم.

 

هیدئو کوجیما خود درباره‌ی بازی Death Stranding گفته است که این بازی درباره‌ی ارتباط خواهد بود. او همچنین اشاره کرد که کتاب Rope نوشته‌ی Kobo Abe تأثیر زیادی روی بازی داشته است. در این داستان Abe گفته است که اولین ابزارهایی که انسان استفاده از آن‌ها را یاد گرفت طناب و چوب‌دستی بودند. چوب‌دستی برای دور کردن خطرات استفاده می‌شود درحالی‌که طناب برای امن نگه‌داشتن اشیائی که انسان‌ها دوست دارند استفاده می‌شود.


بیشتر بدانید: تریلر + اطلاعات جدید بازی Death Stranding


در این رابطه کوجیما خود گفت که اکثر بازی‌ها به بازیکنان چوب می‌دهند تا آن‌ها با دیگر بازیکنان و دشمنان مبارزه کنند. اما Death Stranding به دست بازیکنان طناب خواهد داد تا آن‌ها را به هم نزدیک کند.
بعدازآن ما فهمیدیم که کشتن یا کشته شدن در بازی Death Stranding عواقب خاص خود را خواهد داشت ولی مثل بقیه‌ی بازی‌های کوجیما، دقیق اطلاعاتی در این‌ باره نداریم.

 

قبلاً توسط خود کوجیما تأییدشده بود که بازی Death Stranding یک بازی دنیا بازخواهد بود و بازی کنان آزادی بسیار زیادی خواهند داشت. در تریلرهای بازی ما حتی می‌بینیم که Sam از یک نردبان و طناب هم استفاده می‌کند تا در جهان بزرگ بازی حرکت کند.

استفاده از نردبان به عنوان پل!

استفاده از نردبان به عنوان پل

Death Stranding همچنین گیمپلی اکشن و شوتری نیز خواهد داشت. صحنه‌هایی از جنگ جهانی اول نیز در تریلر می ۲۰۱۷ وجود دارد که به‌احتمال‌زیاد تائید می‌کنند که در بازی عناصر سفر در زمان نیز وجود خواهد داشت. البته بازی Death Stranding مثل سری بازی‌های Metal Gear solid فقط درباره‌ی مخفی‌کاری و Stealth نخواهد بود و Sam حتی می‌تواند با سلاح سرد نیز با دشمنان خود مبارزه کند. ولی هدف و مأموریت اصلی Sam مخفی شدن از موجودات هیولا مانند و حفاظت از محموله‌هایی خواهد بود که به او داده می‌شود.

Mads Mikkelsen در نقش Cliff

Mads Mikkelsen در نقش Cliff

کوجیما گفته بود که همیشه در بازی‌های اکشن، به‌طور معمول، بازیکنان با استفاده از تفنگ‌ها به نبرد دشمنان می‌رفتند یا اینکه با استفاده از این تفنگ‌ها با یکدیگر رقابت می‌کردند. به گفته‌ی او در Death Stranding هم می‌توانید همین کار را بکنید ولی او می‌خواست بازی عمیق‌تر از این باشد به همین خاطر سعی کرده بازی بیشتر درباره‌ی ارتباطات باشد.

 

مردن در بازی Death Stranding به شکل بازی‌های معمولی نخواهد بود. بعد از مردن شما به یک محلی برزخ مانند منتقل خواهید شد و می‌توانید در آن به‌طور آزادانه حرکت کنید تا زمانی که به بدن خود بازگردید. این روش به نظر می‌رسد که شباهتی مستقیم با روش مردن در Dark Souls داشته باشد.

Léa Seydoux در نقش Fragile

Léa Seydoux در نقش Fragile

Death Stranding همچنین یک نوع سیستم نیمه Multiplayer خواهد داشت. شاید شبیه به حالتی که بازی Devil May Cry 5 داشت. که شما با بازیکنان دیگر منابع و مکان‌هایی را به اشتراک داشتید ولی نمی‌توانستید به یکدیگر به‌طور مستقیم ارتباط برقرار کنید.

 

بازی Death Stranding بدون شک یک بازی متفاوت خواهد بود. البته اکثر بازی‌های هیدئو کوجیما سبک و شیوه‌ی عجیبی دارند که به نظر می‌رسد Death Stranding عجیب‌ترین آن‌ها با یک داستان مرموز باشد. و تنها حالتی که ما می‌توانیم از این بازی سر دربیاوریم این است که صبر کنیم تا بازی منتشر شود و آن را بازی کنیم.

منبع:

گیمر

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط
دیدگاه ها