ساخت فیلم و سریال از روی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن

ساخت فیلم و سریال از روی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن

احمد هاتفی ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ دیدگاه ها

کمپانی سونی جدیدا اعلام کرده است که کمپانی PlayStation Productions از این پس روی ساخت فیلم و سریال هایی با اقتباس از بازی های انحصاری پلی استیشن خواهد کرد. با گیمر همراه باشید.

 

ساخت فیلم و سریال از روی بازی‌های انحصاری پلی استیشن

بی شک تماشای فیلم و سریال که در ارتباط با بازی مورد علاقه مان باشند بسیار دلچسب و هیجان انگیز می باشد.

در چند وقته اخیر شاهد این بوده ایم که برخی بازی سازان اعلام کرده اند در آینده فیلم یا سریالی از روی بازی شان ساخته خواهد شد تا طرفداران بتوانند بیشتر با دنیای آن اثر آشنا شوند.

حال سونی به عنوان یکی از غول های بازی سازی اعلام کرده است که کمپانی PlayStation Productions که قبل این یک استودیوی بازی سازی از این مجموعه بود و تهیه‌ کنندگی بازی‌ های ویدئویی و مجموعه‌ های محبوب سونی را بر عهده داشت، قرار است اقتباس سینمایی و تلویزیونی از بازی‌ های ویدیویی چندساله این کمپانی را بسازد و روی پرده سینما بیاورد.

سونی بیش از 100 بازی برای ساخت فیلم و سریال دارد

سونی بیش از ۱۰۰ بازی برای ساخت فیلم و سریال دارد

طبق گزارش Hollywood Reporter ساخت سریال ها و فیلم های سینمایی اقتباسی از بازی های ویدیویی انحصاری پلی استیشن تحت نظارت اسد قزلباش و شاون لیدن «رئیس استودیوهای جهانی کمپانی سونی» انجام شد.

مراحل اولیه ساخت و سرمایه گذاری ها در شعبه کالور سیتی ایالت کالیفرنیا استودیوی سونی شروع شده است.


بیشتر بدانید: بازی The Last of Us 2 مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند


شاون لیدن درباره ساخت فیلم های سینمایی و سریال درباره بازی های ویدیویی و همچنین سرمایه گذاری هنگفت کمپانی PlayStation Productions در این زمینه گفته است:

«ما تجربه ۲۵ سال بازی سازی را داریم و ۲۵ سال بازی‌ ها، مجموعه‌ ها و داستان‌ های درجه یک و عالی خلق کردیم. احساس می‌ کنیم که اکنون زمان خوبی برای وارد شدن به حوزه‌ های دیگر مدیا است و فرصت‌ های زیادی در حد سینما و همچنین تلویزیون برای آثار ما وجود دارد که بتوانیم دنیا بازی‌ های خود را در این حوزه‌ ها گسترش دهیم.»

ممکن است تغییراتی در روند ساخت فیلم نسبت به بازی وجود داشته باشد

ممکن است تغییراتی در روند ساخت فیلم نسبت به بازی وجود داشته باشد

همانطور که شاون لیدن گفته سونی طی این سال ها آثار داستانی بسیاری زیبایی همچون The Last of Us را ساخته که روایتگر داستان غم انگیز دختر و پدری است که در دنیای زامبی باید برای بقا تلاش کنند؛ یا سری بسیار جذاب God of War که حس و حال حماسی دارد و بی شک می تواند منبع یک سریال بی نظیر باشد.

البته نام های دیگری وجود دارند که هرکدام با داستان عالی و شخصیت پردازی بی نظیرشان توانسته در ذهن علاقه مندان باقی بمانند و حال باید منتظر انتشار اخباری درباره فیلم های این آثار باشیم.

سونی از همه ژانرهایش برای ساخت آثار سینمایی استفاده خواهد کرد

سونی از همه ژانرهایش برای ساخت آثار سینمایی استفاده خواهد کرد

طبق ادعای کمپانی سونی، کتابخانه آثار آن‌ ها چیزی حدود ۱۰۰ داستان مختلف در ژانرهای علمی-تخیلی، رازآلود، ماجراجویی، اکشن و ترسناک دارد و PlayStation Productions هیچ‌ گونه کمبودی در این قسمت نخواهد داشت و در جنگلی وارد خواهد شد که درختان آن مملو از میوه‌ های رسیده است.


بیشتر بدانید: گیم‌پلی و مبارزات بازی God of War


یکی از مسائل مهمی که وجود دارد این است اکثرا در ساخت فیلم و سریال ها لایسنس داستان فروخته می شود و استودیو سازنده اثر شاید دستکاری هایی در محتویات آن بکند که با نتیجه اصلی متفاوت باشد؛ ولی سونی و PlayStation Productions که به نوعی خواهر هم هستند، اعلام کرده اند همه چیز تحت نظر کمپانی مادر خواهد بود و علاقه مندان از این نظر خاطر جمع باشند که تغییراتی در داستان فیلم و سریال های این کمپانی ایجاد نخواهد شد.

اسد قزلباش نیز در این رابطه گفته است:

«به‌ جای آنکه لایسنس بازی‌ های خود را به کمپانی های دیگر واگذار کنیم، به این نتیجه رسیدیم که خود، ساخت و تولید اقتباسات مختلف از بازی‌ های سونی را بر عهده بگیریم؛ اول به این دلیل که ما آشنایی بیشتری با آثار خود داریم و دوم اینکه می‌ دانیم جامعه پلی‌ استیشن (طرفداران و گیمرها)، چه چیزی دوست دارند.»

شخصیت مورد بازی علاقه تان را بر روی پرده بزرگ سینما ببینید، زیبا نیست؟!

شخصیت مورد بازی علاقه تان را بر روی پرده بزرگ سینما ببینید، زیبا نیست؟!

البته این پروژه ای نیست که سران کمپانی سونی طی چند هفته تصمیمش را گرفته باشند، طبق گفته شاون لیدن و اسد قزلباش، آن ها سال ها تلاش کرده اند تا این رویای بزرگ را عملی سازند و حال پس از مشورت با افرادی چون Lorenzo di Bonaventura که تهیه کنندگی مجموعه Transformers (تبدیل شوندگان) را برعهده داشته و Kevin Feige که رئیس استودیو مارول است، به این نتیجه رسیده اند که کار ساخت فیلم و سریال های اقتباسی شان را آغاز کنند.

در همین راستا شاون لیدن گفته است:

«ما به کاری که مارول با دنیای Comic Bookها انجام داد و آن‌ ها را به بزرگ‌ ترین و پرفروش‌ ترین فیلم‌ های کنونی تبدیل کرد نگاه کردیم؛ برای ما سخن گفتن از این اتفاق و خواستن برای رسیدن به چنین جایگاهی، باعث افتخار است. می‌ خواهیم راه آن‌ ها را دنبال کنیم و از آن‌ ها و کار بزرگی که انجام دادند، الهام خواهیم گرفت.»

سونی در E3 2019 شرکت نخواهد کرد

سونی در E3 2019 شرکت نخواهد کرد

شاون لیدن در ادامه به دستاورد هالیوود در ۲۰ سال گذشته اشاره داشته و گفته است که فروش اقتباسی از یک بازی ویدیویی به مراتب آسان تر از آثار دیگر است و حال خود فیلم سازان به گمیر تبدیل شده اند.

بسیاری از طرفداران و حتی خود کمپانی سونی امیدوار است اتفاقی که برای فیلم هایی همچون Assassin’s Creed و Warcraft افتاد برای آثار آن ها نیافتد.


بیشتر بدانید: دنیای بی‌رحم بازی Days Gone


فیلم Assassin’s Creed با بودجه ای بالغ بر ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شد و فروشی در حدود ۲۴۰ میلیون دلار داشت و فیلم سینمایی Warcraft هزینه ساختش ۱۶۰ میلیون دلار بود که توانست هنگام فروش ۴۳۳ میلیون دلار براغی سازندگانش کسب کند.

سونی از اشتباهات سایر آثار اقتباسی درس گرفته است

سونی از اشتباهات سایر آثار اقتباسی درس گرفته است

با این که این فیلم فروش بدی را تجربه نکرده اند اما نقدهای منفی و نظرات نه چندان خوبی که از سوی علاقه مندان و منتقدین به دو اثر شد سونی را نگران کرده و حال آن ها امیدوارند تا آثار سینمایی شان بتواند نظر گیمرها و حتی سینما دوستان را جلب کند.

شاون لیدن در این باره گفته است که بهتر است کارگردان آثار اقتباسی سعی کنند از بازگویی مو به موی داستان بازی بپرهیزند و فقط به نکته کلی و هدف فکر کنند و تغییراتی را در محتوا ایجاد کنند.


بیشتر بدانید: نسخه جدید Horizon Zero Dawn تایید شد


شاون در ادامه افزوده است:

«با تماشای اقتباسات قبلی از بازی‌ های ویدئویی مشاهده می کنید که فیلمنامه‌ نویس و کارگردان نتوانسته‌ اند دنیای بازی یا اینکه بازی چیست را درک کنند. چالش واقعی این است که شما چطور می‌ توانید ۸۰ ساعت گیم‌ پلی بازی را به فیلمی سینمایی تبدیل کنید.

پاسخ این است: نمی‌ توانید. کاری که می‌ توانید انجام دهید این است که ویژگی اصلی بازی را درک کنید و فیلمنامه را براساس آن برای تماشاچیان بنویسید؛ از تکرار و بازگویی مو به‌ موی داستان بازی در یک فیلم سینمایی بپرهیزید.»

هدف و کلیت فیلم ها متناسب با بازی خواهند بود

هدف و کلیت فیلم ها متناسب با بازی خواهند بود

از دیگر هدف های کمپانی PlayStation Productions برای ساخت آثار اقتباسی این است که گیمرهایی که برای انتشار دنباله آثار محبوب خود چندین سال منتظر هستند بتوانند تجربه ای جدید کسب کنند و یا این که گیمرها در فضای به غیر از گیم کاراکترهای محبوب خود را مشاهده کنند.

بی شک این کار برای سونی بسیار سود آور خواهد بود که می تواند از مبلغ بدست آمده برای ساخت ادامه همان بازی استفاده کند و یا انگیزه ای باشد برای ساخت آثار بیشتر.

شاون لیدن در مورد کیفیت ساخت آثار کمپانی PlayStation Productions گفته است:

«مجبور نیستیم به‌خاطر بازار عجله کنیم. مجبور نیستیم به خود فشار بیاوریم که امسال باید تعدا زیادی اثر عرضه کنیم؛ نه، این‌ طور نخواهد بود. شرکت سونی از جاه‌ طلبی و این طرز تفکر ما بسیار استقبال کرد که آثار خود را باید با صبر و حوصله و هوشمندانه تولید کنیم.

بسیار به این پروژه علاقمندم؛ اینکه یک بازی ویدئویی تبدیل به اثری ماندگار و پرمفهوم در مدیومی کاملاً متفاوت شود و دوست دارم ببینم که PlayStation Productions به چنین هدفی می‌ رسد.»

اولین پروژه سینمایی سونی در سال 2020 منتشر خواهد شد

اولین پروژه سینمایی سونی در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد

Pokemon: Detective Pikachu آخرین اثر اقتباسی از یک بازی ویدیویی می باشد که تا به امروز توانسته فروشی بالغ بر ۲۸۷ میلیون دلار را کسب کند.

ناشر این فیلم کمپانی Universal Pictures و کارگردان آن راب لترمن می باشد که ساخت آثاری همچون Goosebumps (مور مور)، فیلم Gulliver’s Travels (سفرهای گالیور)، انیمیشن Monsters vs. Aliens (هیولاها علیه بیگانگان)، انیمیشن Shark Tale (داستان کوسه) و انیمیشن کوتاه Los Gringos (لاس گرینگوس) را در کارنامه دارد.

Pokemon: Detective Pikachu، یکی از موفق ترین آثار اقتباسی دنیای بازی های ویدیویی

Pokemon: Detective Pikachu، یکی از موفق ترین آثار اقتباسی دنیای بازی های ویدیویی

این فیلم توانسته نظر مثبت منتقدین را بدست بیاورد و نمراتی خوبی از سوی آن ها داشته باشد.

فیلم سینمایی بازی محبوب آنچارتد در حال ساخت توسط کمپانی سونی است و Dan Trachtenberg را برعهده گرفته است که قبل این ساخت فیلم سینمایی Ten Cloverfield Lane (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد) را در دست داشت.

نویسنده این اثر نیز Joe Carnahan می باشد که او هم در جریان ساخت فیلم های The Grey (خاکستری) و فیلم The A-Team (تیم آ) نیز صاحب تجربه می باشد.

منبع:

IGN

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط
دیدگاه ها