دلیل تاخیر انتشار Halo: The Master Chief Collection مشخص شد

دلیل تاخیر انتشار Halo: The Master Chief Collection مشخص شد

پیمان ادیب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ دیدگاه ها

برنامه ریزی مایکروسافت برای انتشار اولین نسخه از Halo: The Master Chief Collection برای PC در اردیبهشت به دلایلی با تاخیر مواجه شده است. با گیمر همراه باشید.

 

دلیل تاخیر انتشار Halo: The Master Chief Collection مشخص شد

استودیو بازی سازی ۳۴۳ Industries که بازسازی یک سری از بازی های Halo را به عهده دارد درباره دلیل تاخیر انتشار این مجموعه اعلامیه ای منتشر کزده و در این باره گفته است:

این مهم است که بدانیم نسخه PC این بازی توسط دو استودیو Splash Damage و Ruffian Games در حال ساخت است که ما در حال کمک به این دو هستیم. پروژه بسیار خوب پیشرفت کرده است ولی هنوز تکمیل و آماده انتشار به بازار نیست.

این استودیو همچنین در ادامه بیان کرده است که:

هنوز کارهایی است که باید بر روی این مجموعه انجام دهیم قبل از اینکه بخواهیم این بازی را روانه بازار کنیم. ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا این بازی خواهد توانست تا چیزهایی که بازیکنان از ما میخواهند را بر آورد کند یا نه. پس باید سعی خود را بکنیم تا یک بازی بدون نقص و کامل در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

یکی از تیم ها حاضر در استودیو ۳۴۳ در حال بررسی بازی ها هستند و اینکه این مجموعه چه حسی را به بازیکن منتقل می کند وقتی که بازی با ماوس و صفحه کلید انجام می شود. در این باره نیز کار های دیگری در جریان است تا بهترین حس و تجربه را در اختیار بازیکن قرار دهد.

استودیو ۳۴۳ در مورد آنچه که در تست بازی و اتفاقات حول آن رخ می دهد گفته است:

پروسه و روند این که بازیکنان در استیم با این بازی چه برخوردی داشته باشند نیز برای ما مهم است. سعی خواهیم کرد تا چیز هایی که در بازی به انها احتیاجی نداریم را حذف کنیم تا بازیکنان بیشتر روی خود بازی تمرکز داشته باشند.

کارهای دیگری نیز که بر روی این سری در جریان بود نیز به پایان خود رسیده است، برای مثال قسمت های مربوط به امنیت، تجربه کاربران PC از بازی تمام شده و بخش های دیگر نیز به مراحل پایانی خود نزدیک می شوند.

درضمن کاربرانی که عضو Halo Insider Program هستند خواهند توانست تا نسخه اولیه بازی را تست کنند. زمان اجرای این تست و آزمایش بسیار نزدیک به زمان انتشار بازی خواهد بود.

این مجموعه با بازی Halo: Reach شروع خواهد کرد و پس از آن شاهد بازی های Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3: ODTS  و Halo 4 خواهیم بود. ساخت این بازی برای PC سخت بوده است چون بعضی از این بازی ها در موتور های بازی سازی مختلف با زبان های متفاوت نوشته شده اند و این کار را برای بازسازیشان برای PC دشوار می کند.


بیشتر بدانید: بازی Halo Infinite دارای حالت بتل رویال نخواهد بود


George Wright یکی از بازی سازان در مورد این مجموعهSplash Damage گفته است:

هر بازی که ما بر روی آن کار کرده ایم نیازمند سیستم سخت افزاری مختلف و برنامه های متفاوت برای اجرا بهتر و روان آن بر روی PC است. ما نیاز داریم تا بازی ها را با هم هماهنگ کنیم تا تجربه کاربری برای همه آسان تر شود. پس از اینکه این کار را به اتمام رساندیم شروع به اضافه کردن تنظیمات و ویژگی های جدید برای نسخه PC خواهیم بود. خیلی از ابزار هایی که برای ساخت این بازی ها به کار رفته اند  دیگر کاربرد ندارند و ما مجبور هستیم تا آنها را از اول با توجه به نیازمان بسازیم یا اینکه این سیستم ها و برنامه ها را ترمیم کنیم. این مجموعه بازی توسط روش ها و تکنیک های قدیمی بازی سازی ساخته شده است بنابراین این یک چالش جذاب برای ما بوده است تا یک بازی مشهور را که به روش های قدیمی ساخته و طراحی شده است با تغییراتی دوباره طراحی کنیم و در آن تغییراتی بوجود آوریم.

George Wright در مورد مراحل ساخت بازی گفته است که بسیار خوب پیش رفته است و Halo: Reach هم اکنون قابل بازی کردن است ولی هنوز بعضی کار ها باید روی بازی قبل از ورود به بازار انجام شود.


بیشتر بدانید: تصویر جدید بازی Halo Infinite


کاری که استودیو ۳۴۳ Industries انجام می دهد یک کپی از بازی های این سری نیست بلکه بعضی مواقع مجبور به انجام تغییراتی در بازی شده اند.

در مورد همین مطلب این استودیو گفته است:

شاید بعضی افراد که در جریان کار های پروژه ما نیستند فکر می کنند که کار ما تنها یک کپی ساده است ولی ساخت بازی ها در سطحی که بازیکنان انتظار دارند کار سختی است. بعضی پروژه ها به قدری سنگین و سخت هستند که ممکن است صد ها و یا حتی هزاران نفر روی آن کار کنند تا به یک هدف خاص برسند که آن ایجاد محیطی شاد و جذاب برای بازیکن است که از آن خسته نمی شود. پروژه های ساخت هر بازی زیبا و منحصر به فرد هستند که هر استودیو بازی سازی در تلاش است تا یک بازی با ظرافت های خاص و شگفت انگیز تولید کند.

در حالی که این مجموعه در حال ساخته شدن و آزمایش است، مایکروسافت در حال کار بر روی جدیدترین بازی سری Halo یعنی Halo: Infinite هست که بر روی دو کنسول Xbox One و PS4 و همچنین PC قابل اجرا خواهد بود.این بازی نیز توسط تیم های مختلف به همراه استودیو ۳۴۳ در حال ساخت است که انتظار می رود اولین تصاویر این بازی در نمایشگاه E3 2019 معرفی شود.

منبع:

GameSpot

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط
دیدگاه ها